۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۳۴

معاون اول رئیس جمهور:

تحریم‌هاحداکثرتا۲ماه آینده لغومی‌شود/سرمایه‌گذاری درحوزه پتروشیمی

تحریم‌هاحداکثرتا۲ماه آینده لغومی‌شود/سرمایه‌گذاری درحوزه پتروشیمی

زنجان- معاون اول رئیس جمهور بابیان اینکه تحریم‌ها طی هفته‌ها یا حداکثر دو ماه آینده لغو می شود، گفت: متاسفانه دوران سختی را پشت سر می‌گذاریم و غربی‌ها تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه ایران وضع کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری در آئین افتتاحیه شرکت آریا رنگ درخشان در شهرستان خدابنده افزود: با وجود تحریم های ظالمانه وضع شده علیه ملت ایران توانستیم در عرصه‌های مختلف به دستاوردهای خوبی دست پیدا کنیم و تا حد زیادی اثرات تحریم را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: در این میان توافق خوبی انجام گرفت و بر اساس این توافق تحریم ها طی هفته های آینده یا حداکثر دو ماه آینده لغو می شود.

جهانگیری با بین اینکه دولت تمام تلاش خود را در راستای رفع چالش ها و خروج از رکود اقتصادی انجام می دهد، افزود: دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت برای سال جاری در کشور داریم که عامل مهمی در زمینه خارج شدن وضعیت اقتصاد و صنعت کشور از رکود است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به وجود مشکل در برخی واحدهای صنعتی و تولیدی به دلیل وجود تحریم افزود: امسال برنامه ای داریم تا واحدهای تولیدی که بر اثر تحریم و شرایط اقتصادی نامناسب دچار رکود شده بودند، اعتباراتی به آنها تزریق شود تا این واحدها از حالت رکود و مشکل خارج شوند.

وی به قیمت فروش نفت اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته نفت با نرخ ۱۰۰ دلار فروخته می شد ولی در حال حاضر این نرخ به ۴۲ دلار کاهش یافته است.

جهانگیری با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکل واحدهای تولیدی به کار گرفته است، تصریح کرد: در برنامه کوتاه‌مدت طرح هایی برای این نوع واحدها در کشور طراحی شده است که تلاش خواهیم کرد این واحدها بتوانند از حالت رکود خارج شوند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: ما خود را برای دوران پساتحریم آماده می کنیم و در این مقطع مبالغ مفصلی وارد اقتصاد ایران خواهد شد.

وی لزوم حمایت از بخش خصوصی را یادآور شد و گفت: دولت با تمام توان از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه تولید و کار حمایت و برای رفع موانع موجود در این مسیر نیز مصمم است.

جهانگیری تصریح کرد: شرایط اقتصادی امسال تسهیل خواهد شد و برای سال آینده نیز در حوزه اقتصاد و رفع چالش های اقتصادی برنامه ریزی جدی در دستور کار است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به روند موجود در توسعه واحدهای پتروشیمی و نقش این واحدها در توسعه صنعتی و اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: باید به قطب تولید پتروشیمی در دنیا تبدیل شویم و دولت از هرگونه سرمایه گذاری در این حوزه استقبال می کند.

وی تاکید کرد: باید سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی افزایش پیدا کند و دولت با تمام توان از هرگونه سرمایه گذاری در این حوزه استقبال کرده و از آن حمایت می کند.

جهانگیری با اشاره به ساخت واحد تولیدی آریا رنگ درخشان در منطقه محروم خدابنده، نگاه ویژه دولت به مناطق محروم و توسعه اقتصادی و صنعتی این مناطق را یادآور شد و افزود: دولت برنامه های جامعی برای توسعه اقتصادی و صنعتی مناطق محروم و کمتر برخوردار دارد و در این راستا تا به امروز دولت تدبیر و امید گام های موثری را برداشته است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: انتقال تکنولوژی ساخت شرکت آریا رنگ درخشان و ساخت ماشین آلات این شرکت توسط متخصصان جوان داخلی امیدوارکننده است و عامل مهم در زمینه توسعه همه جانبه و پایدار دولت است.

وی با اشاره به اینکه کشور طی سال های اخیر روند تحریمی سختی را پشت سر گذاشته است، افزود: هر کشور نفت خیزی که دچار تحریم شود تاثیر جدی تحریم نفت بر اقتصاد این کشور خود را نشان می دهد.

جهانگیری گفت: طی دو سال اخیر ۱۵۰ میلیون متر مکعب بر تولیدات گازی کشور افزوده شد که این رقم با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی افزایش خواهد یافت.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: دولت از سرمایه گذاری های جدید در فازهای بعدی پارس جنوبی استقبال می کند و مصمم به ورود بیشتر بخش خصوصی به این حوزه است.

کد خبر 2954184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha