۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷

معاون وزیر کار اعلام کرد:

آماده‌سازی ۲ میلیون نفر برای اشتغال/ مشکل بیکاری جوانان داریم

آماده‌سازی ۲ میلیون نفر برای اشتغال/ مشکل بیکاری جوانان داریم

معاون وزیر کار، بیکاری را یکی از معضلات اساسی کشور دانست و گفت: سالیانه ۲ میلیون نفر برای ورود به بازار کار آماده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کورش پرند با اعلام اینکه سالیانه ۲ میلیون نفر در حوزه های صنعت، خدمات، کشاورزی و فناوری های پیشرفته آموزش مهارت های شغلی می بینند گفت: سازمان فنی و حرفه ای، آموزش مهارت برای دانش آموزان، دانشجویان، شاغلان، زنان خانه دار، سربازان و زندانیان  و ... را برعهده دارد.

معاون وزیر کار از انعقاد قرارداد همکاری با بیش از ۱۵۰ وزارتخانه، سازمان های دولتی و خصوصی، تعاونی ها و اتحادیه ها برای ارتقای بهره وری نیروی کار خبر داد.

پرند با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارای سند راهبردی مهارت و فناوری است که شامل ۸ راهبرد، ۲۷ سیاست و بیش از ۲۵۰ برنامه است افزود: راهبرد اول این سند حضور در عرصه بین الملل است و در این راستا این سازمان در حوزه بین المللی سياست جدیدی را با عنوان دیپلماسی مهارت مطرح کرده است.

پرند بيان داشت: در راستاي ديپلماسي مهارت، ارائه آموزش هاي مهارتي فني و حرفه اي براي كشورهاي مختلف در بستر سیاسی و به منظور دستيابي به انواع ديپلماسي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و انرژي را دنبال مي كنيم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشورهای مختلف ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری است، بیان داشت: کشور ما نیز با مشکل بیکاری مواجه است. پرند با اشاره به اینکه جمعیت کشورمان به ۲ دسته جمعیت فعال و غیرفعال تقسیم می شود بیان داشت: جمعیت بیکار کشورمان، ۲.۸ درصد جمعیت فعال را تشکیل می دهد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با بیان اینکه یکی از معضلات اساسی کشور بیکاری است افزود: بزرگترین مشکلات کشور در حوزه ایجاد اشتغال پایدار، فرهنگ کار و مهارت آموزی است. وی در ادامه بر ترویج فرهنگ کار و مهارت آموزی تأکید کرد و خواستار همکاری روحانیان سازمان های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این حوزه شد.

پرند به آموزش های مجازی که از سوی این سازمان صورت می گیرد اشاره کرد و در ادامه از اشتغال تعداد قابل توجهی از جوانان در مناطق محروم از طریق آموزش های مجازی خبر داد.

کد خبر 2955265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha