۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۲۷

خسروی وفا:

امیدوارم زهرا نعمتی پرچمدار کاروان ایران در المپیک برزیل شود

 امیدوارم زهرا نعمتی پرچمدار کاروان ایران در المپیک برزیل شود

رئیس کمیته ملی پارالمپیک با ابراز خشنودی از کسب سهمیه المپیکی زهرا نعمتی گفت امیدوار است که این ورزشکار بانوی شایسته کشور در بازی های المپیک پرچمدار کاروان ایران باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا نعمتی امروز یکشنبه در مسابقات تیر و کمان قهرمانی آسیا موفق شد در ریکرو انفرادی بانوان به مدال نقره دست پیدا کند و همچنین سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریو را از آن خود کند.

محمود خسروی وفا در نشست خبری که عصر امروز در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان برگزار شد، گفت: باید به خاطر این کسب سهمیه به همه مردم ایران تبریک بگویم چون یک موضوع ملی اتفاق افتاده است. اینکه یک معلول می تواند در بازیهای المپیک شرکت کند فراتر از ورزش است. البته پیش از این ورزشکاری که یک دستش قطع بوده در مسابقات تنیس روی میز شرکت کرده است. همچنین اسکار پیستوریوس  پیش از این به عنوان اولین مرد پارالمپیکی در بازیهای المپیک شرکت کرده اما زهرا نعمتی اولین بانوی جهان است که از پارالمپیک موفق به کسب سهمیه در بازیهای المپیک می شود.

وی افزود: من به وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون تیر و کمان تبریک می گویم و به خودمان تبریک نمی گویم چون نعمتی عضوی از خانواده پارالمپیک است. ایشان قبل ازاینکه دچار معلولیت شوند تکواندوکار بودند اما پس از حضور در رشته تیر و کمان موفق شدند در لندن رکوردشکنی کنند. نعمتی همچنین جزو ۲۵ ورزشکار برتر ۲۵ سال اخیر پارالمپیک هستند.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک اظهار کرد: امیدوارم این ورزشکار خوب کشورمان در این یک سال مورد سانسور خبری جامعه استکباری قرار نگیرد. به نظر من می شود به قضیه موفقیت خانم نعمتی به عنوان یک رکورد در گینس نگاه کرد. باید اینقدر به این موضوع پرداخت تا به دست فراموشی سپرده نشود.

وی افزود: خانم نعمتی سه سال قبل موفق شدند جایزه اسپورت آکورد را از آن خود کنند و باید گفت که این سازمان بزرگترین سازمان ورزشی است که ۱۲۵ فدراسیون و نهاد ورزشی در عضویت آن هستند. خانم نعمتی همچنین ۲ سال قبل در سازمان ملل حضور یافتند و با بان کی مون ملاقات کردند.

خسروی وفا  گفت: من به یاد می آورم که در سال ۷۶ مقام معظم رهبری گفتند که جوان ایرانی برای قهرمان شدن چیزی کم ندارد. این فرمایش ایشان زمانی عنوان شد که ورزش ما به این سطح از موفقیت نرسیده بود. همه باید دست به دست هم بدهیم تا زهرا نعمتی در بازیهای المپیک به شایستگی حضور پیدا کند. نباید اجازه بدهیم کسی برای ایشان حاشیه سازی کند و تا بتوند جزو فینالیست ها قرار بگیرد که این اتفاق سالهای سال در تاریخ ورزش باقی خواهد ماند.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: بدست آوردن سهمیه المپیک کمتر از طلای پارالمپیک نیست. امیدوارم که از ایشان به طور شایسته تقدیر معنوی شود. خانم نعمتی قرار است برای رقابت های قهرمانی آسیا در بخش معلولان هم در تایلند حضور داشته باشد که بتواند برای بازیهای پارالمپیک هم کسب سهمیه کند. ایشان در صورتی که بتوانند جواز حضور در پارالمپیک هم بدست آورند دیگر نیازی نیست در اردوهای تیم معلولان شرکت کنند و می توانند تمرینات خود را به طور مدیریت شده در فدراسیون تیر و کمان دنبال کنند.

خسروی وفا با اشاره به اینکه زهرا نعمتی از این به بعد به میزان ۲ میلیون تومان از کمیته ملی المپیک حقوق دریافت می کند، گفت وی از کمیته ملی پارالمپیک هم حقوق را دریافت خواهد کرد.

آیا فدراسیون تیراندازی از این ورزشگاه برای کسب سهمیه حمایت کرد؟

خسروی وفا در پاسخ به این سئوال گفت: به هر حال همه ما جزو مجموعه ورزش کشور هستیم و از این به بعد من خودم را با آقای شجاعی هماهنگ می کنم تا خانم نعمتی در مسابقات موفق شود. ایشان این شایستگی را دارد که همین امروز نشان لیاقت دولتی را دریافت کند نه اینکه صبر کنیم تا در المپیک شرکت کند.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک افزود: کشور ما در بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن با ۷۸ نماینده شرکت کرد و من باید بگویم که ما می توانیم با همین تعداد در بازیهای پارالمپیک ریو شرکت کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا کسب سهمیه نعمتی نمی تواند باعث شود که دیگر ورزشکاران دیگر رشته ها هم بخواهند در رشته های المپیکی کسب سهمیه کنند، گفت: ما اسم این را زنگ خطر نمی گذاریم و به آن می گوییم زنگ امید چرا که در بازیهای المپیک ریو ۱۱ هزار ورزشکار رژه می روند اما دوربین روی یک ورزشکار ویلچری متمرکز می شود که او هم زهرا نعمتی است. خدا کند که همه ورزشکاران پارالمپیکی، المپیکی شوند. خواهش من از کیومرث هاشمی این است که زهرا نعمتی را به عنوان پرچمدار کاروان ایران در بازیهای المپیک ریو انتخاب کند.

خسروی وفا در پایان گفت: ما جزو سه، چهار کشور در دنیا هستیم که جوایز ورزشکاران پارالمپیکی با ورزشکاران المپیکی برابر است و تنها کشوری هستیم که پروازهایمان به صورت چارتر انجام می شود. من از همین الان برای بازیهای پارالمپیک ریو بدنبال هواپیمای دربست هستیم.

کد خبر 2960942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha