۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۱۱

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور:

دستورالعمل‌های بیمه‌ای بخش کشاورزی شفاف باشند

دستورالعمل‌های بیمه‌ای بخش کشاورزی شفاف باشند

کرج - قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور با تاکید بر اینکه ضوابط بیمه ای کمی سخت به نظر می رسد، گفت: دستورالعمل‌های بیمه ای در بخش کشاورزی شفاف باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدابراهیم حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور پیش از ظهر امروز، سه شنبه در جلسه ای با حضور اعضا ستاد بیمه و نظام مهندسی کشاورزی استان البرز، توسعه کمی بیمه محصولات کشاورزی کشور را نسبت به سایر کشورها بسیار مناسب اعلام کرد و گفت: در همین راستا ۱۵۳ محصول کشاورزی و ۲۰۴ خطر در این زمینه تحت پوشش بیمه قرار می گیرد که از این لحاظ جزو ۵ کشور برتر دنیا هستیم.

وی در ادامه گفت: مسائل و مشکلات بیمه محصولات کشاورزی در سطح عالی با حضور در سازمان برنامه و بودجه مطرح و تصمیمات مناسبی در این زمینه اتخاذ شده است.

حسن نژاد در ادامه گفت: معاونت های برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی نسبت به معرفی رابط بیمه به صندوق بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور در ادامه خطاب به ستاد بیمه کشاورزی استان البرز گفت: با همکاری مدیریت هماهنگی ترویج در قالب یک تفاهنامه مشترک نسبت به آموزش و اطلاع رسانی مناسب به کشاورزان استان اقدام شود.

وی ادامه داد: گسترده کردن چرخه فروشندگان و بازاریان بیمه محصولات کشاورزی به توسعه صنعت بیمه کمک موثری می کند.

وی در ادامه سخنان خود سهم صنعت طیور در بخش اشتغال را بالا دانست و گفت: بیمه محصولات کشاورزی و دامی برای کشاورزان و تولیدکنددگان آرامش به همراه می آورد.

صندوق بیمه کشاورزان به دنبال سود نیست

حسن نژاد به تشکیل منظم جلسات ستاد بیمه در استان ها تاکید کرد و گفت: مصوبات ستاد بیمه در استان ها مورد توجه قرار می گیرد و به دستور العمل تبدیل می شود.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور با تاکید بر اینکه باید بیمه از کشاورزان حمایت کند، افزود: کمک های صندوق بیمه باید در جهت تقویت بیمه های کشاورزی باشد.

وی با تاکید بر اینکه در صندوق بیمه کشاورزان به دنبال سود نیستیم، گفت: باید برای کشاورزان ایجاد انگیزه کنیم که به سمت بیمه گرایش پیدا کنند بی برنامگی و عدم شفافیت در برخورد با کشاورزان باعث دوری این قشر زحمتکش می شود.

حسن نژاد با اشاره به اینکه ضوابط بیمه ای کمی سخت به نظر می رسد، گفت: در کشور ۹۰۰ دستورالعمل بیمه ای داریم به هر میزان که دستورالعمل ها بالا باشد ضوابط بیمه ای هم سخت می شود.

وی در پایان به تمرکز محاسبات بیمه ای بخش مختلف در حوزه کشاورزی اعم از بخش باغات، دامداری، زراعت و غیره تاکید کرد و گفت: همه نگرانی ها در مورد بیمه به جا است باید تلاش کنیم که در این زمینه به توافق و نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

کد خبر 2962550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha