۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۷:۳۳

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی:

ظرفیت سمن‌ها در مدیریت بحران به کارگرفته شود/لزوم آموزش‌های‌عمومی

ظرفیت سمن‌ها در مدیریت بحران به کارگرفته شود/لزوم آموزش‌های‌عمومی

بجنورد - مدیرکل امور اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد استانداری خراسان شمالی گفت: بایستی از ظرفیت سمن ها در مدیریت بحران به خوبی استفاده کرد.

حسین برومند در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های سازمانهای مردم نهاد در زمینه و مباحث مختلف بایستی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت سمن‌ها در مدیریت بحران به خوبی استفاده شود.

برومند افزود: خراسان شمالی از جمله استانهایی است که وقوع حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل و... در آن بیشتر است و آمادگی تمامی دستگاه های اجرایی همچنین سازمانهای مردم نهاد را می طلبد.

وی گفت: سمن‌ها باید آموزشهای لازم در زمینه‌های مختلف به خصوص مدیریت بحران را فرا گیرند.

برومند افزود: کارکرد سمن‌ها در مدیریت بحران از جمله مهمترین نقش‌های این سازمانها است چرا که با آموزش‌عمومی جامعه، هزینه های احتمالی زمان بحران را کاهش می یابد.

وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید نیز نگاه خوبی نسبت به کارکرد سازمانهای مردم نهاد دارد که در این راستا، توسعه این سازمانها در خراسان شمالی یکی از برنامه های استانداری است.

برومند تصریح کرد: حضور نیروهای داوطلب و سمن‌ها در پشگیری و کنترل حوادث طبیعی و چالش‌های اجتماعی بسیارموثر است.

مدیرکل امور اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد استانداری خراسان شمالی گفت: هرزمان که مشارکت مردمی و حضور گسترده مردم وجود داشته، نتایج خوبی نیز حاصل شده است چراکه مشارکت در تمامی عرصه‌های اجتماعی به عهده تمامی اقشار جامعه است.

برومند افزود: از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد علاوه بر مدیریت در بحران می توان در راستای ارتقای فرهنگ، رعایت حقوق شهروندی، محیط زیست و سایر زمینه‌ها نیز بهره مند شد.

کد خبر 2965008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha