۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۴۳

یک عضو هیئت مدیره اتحادیه ناشران مطرح کرد؛

«کتابفروشی به وسعت ایران» طرحی برای آشتی کتابخوانان باکتابفروشیها

«کتابفروشی به وسعت ایران» طرحی برای آشتی کتابخوانان باکتابفروشیها

عضو هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با بیان اینکه هدف ازاجرای «طرح کتابفروشی به وسعت ایران» رونق کتابفروشی‌هاست، گفت: این طرح در نوع خود کاری است که می‌تواند در توسعه کتابخوانی موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد هفته کتاب، فتح الله فروغی عضو هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ضمن اعلام حمایت عضو از طرح «کتابفروشی به وسعت ایران» گفت: این طرح در نوع خود کاری است که می تواند در جهت توسعه کتابخوانی موثر باشد. کانون توجه این طرح به سمت خواننده کتاب است و قرار است خواننده و خریدار کتاب از تسهیلاتی هر چند اندک برخوردار شوند.  

وی افزود: در این طرح از کتابفروشی هایی که دارای جواز کسب از اتحادیه های مربوطه چه در تهران و چه در سایر استان ها هستند، حمایت می شود و کتابفروشانی که  دارای جواز کسب هستند می توانند مشمول این طرح باشند.

فروغی ادامه داد: این حمایت از آن جهت اهمیت بیشتری دارد که منجر به مراجعه مردم به کتابفروشی ها می شود و امید است که این نوع حرکت ها به تثبیت امر فروش کتاب و جلوگیری از تعطیلی کتابفروشی ها منجر شود. هر چند باید گفت برای حوزه کتابفروش ها کارها و اقدامات بنیادی‌تر باید انجام شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان اظهار کرد: این نوع فعالیت ها باید سالیانه انجام شود و محدود به یک دوره زمانی خاصی نباشد چرا که فعالیت های حمایتی باید مستمر و در دراز مدت  پیگیری شوند تا بتوانند اثر بخشی لازم را داشته باشند.

فروغی با تاکید بر اینکه طرح کتابفروشی به وسعت ایران از خواننده کتاب حمایت می کند، بیان کرد: تفاوت این طرح از طرح های دیگر این است که باعث می شود خریدار کتاب به کتابفروشی مراجعه کند و به نوعی آشتی مجددی بین خریدار کتاب و کتابفروشی ها ایجاد می کند.

وی در خصوص تاثیر این طرح بر رونق کتابفروشی ها گفت: این طرح می تواند در حوزه توزیع کتاب موثر باشد و از این طریق تاثیری در رونق نشر هم داشته باشد. هر نوع حرکتی در ابتدای آن با مشکلات، چالش ها، فراز و فرودهایی همراه است. اگر طرح هایی از این دست با برنامه ریزی های لازم و با حضور صنوف و نمایندگان آنها به صورت مشترک برنامه ریزی و اجرا شود قطعا می تواند دستاوردهای بهتر و مفید تری داشته باشد.

فروغی در پایان گفت: طرح کتابفروشی به وسعت ایران که برای کتاب فروشی‌ها مطرح است، ایده‌ای‌ است که از سال گذشته وجود داشته که امیدوارم فقط محدود به تهران نباشد، بلکه باید در سطح استان‌ها نیز گسترش پیدا کند.

کد خبر 2967522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha