۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۰۳

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران:

طرح «کتابفروشی به وسعت ایران» در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند

طرح «کتابفروشی به وسعت ایران» در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در ارزیابی خود از طرح «کتابفروشی به وسعت ایران» گف این طرح باید در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند تا از این طریق شرایط کتابفروشان بهتر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بیست و سومین دوره هفته کتاب، محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به ارزیابی طرح «کتابفروشی به وسعت ایران» پرداخت وگفت: طرح کتابفروشی به وسعت ایران یک تجربه است که به کتابفروش‌ها اختصاص دارد و طی آن، کتاب از طریق کتابفروش‌ها با تخفیف به متقاضیان فروخته می‌شود.

آموزگار با تاکید بر اینکه این طرح نشان می‌دهد گوش شنوایی در این کشور وجود دارد که به تذکراتی که ما طی سالیان گذشته در رابطه با اهمیت جایگاه کتابفروشان و کتابفروشی در حوزه نشر و فرهنگ می‌دادیم توجه ویژه کنند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اظهار کرد: امیدواریم این تجربه دقیق تر شود و ما به سمت سیاستی برویم که کتابفروشی‌ها همانگونه که ماهیت وجودی آنها اقتضاء می‌کند، به محل عرضه و فروش کتاب تبدیل شوند.

آموزگار گفت: این طرح باید در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند تا از این طریق شرایط بهتری برای کتابفروشان رقم زده شود.

وی تاکید کرد: این نوع سیاست‌ها نباید در سطح حرکت می‌کند و اگر بخواهیم به صورت عمیق وضعیت نشر را متحول کنیم، باید متناسب با انتظاراتی که از کشور و ملت وجود دارد، فعالیت‌های ساختاری زیادی انجام دهیم.

بر اساس این گزارش، ۲۰۰ کتابفروشی در کل کشور در طرح «کتابفروشی به وسعت ایران» شرکت کردند که کتابفروشی‌های تهران بیشترین حضور را در این طرح به خود اختصاص دادند. خریداران کتاب با این طرح می توانند از ۲۰ درصد تخفیف خرید کتاب برخوردار شوند.

کتابفروشی‌های استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، مازندران، قزوین، یزد، گیلان، قم، کردستان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، کرمان، خراسان جنوبی، کرمان، لرستان، آذربایجان غربی، گلستان، فارس، خوزستان در این طرح شرکت کرده‌اند.

طرح «کتابفروشی به وسعت ایران» به همت مؤسسه خانه کتاب و با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی و عملیاتی شده است.

این طرح، دو گروه را به صورت مستقیم مورد هدف قرار می‌دهد؛ نخست، کتابفروشان و سپس، خریداران کتاب. معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یارانه‌ای را برای اجرای این طرح اختصاص داده است که کتابفروشان و خریداران کتاب به صورت مستقیم از آن منتفع می‌شوند.

برای اجرای این طرح، طی فراخوانی، از تمام کتابفروشی‌های سراسر کشور دعوت شد تا در سایت مؤسسه خانه کتاب به نشانی www.ketab.ir و در صفحه مربوط به طرح، مشخصات خود را ثبت کنند. فهرست کتابفروشی های مشارکت کننده در این طرح در همین سایت موجود است.

کد خبر 2968501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha