۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۹:۵۶

در همایش اساتید تفسیر قرآن انجام می‌شود؛

تجلیل از تلاش‌های قرآنی حضرات آیات خزعلی و مویدی قمی

تجلیل از تلاش‌های قرآنی حضرات آیات خزعلی و مویدی قمی

قم - مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: در دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم از تلاش‌های مرحوم آیت الله محمد رضا مویدی قمی و مرحوم آیت الله ابوالقاسم خزعلی تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی نجفی قدسی شامگاه سه‌شنبه در دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم که به مناسبت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی در دارالقران این مفسر قرآن کریم در قم برگزار شد، اظهار داشت: بیت علامه طباطبایی در حدود سه سال قبل مورد بازسازی قرار گرفت و در این مکان در طول سال جلسات تفسیر قرآن و همچنین مراسمات و همایش‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی گفت: در این بیت شریف از انفاس الهی و قدسی علامه طباطبایی بهره‌مند هستیم و در ایام مختلف رویداد‌ها و جلسات قرآنی به طور مستمر برگزار می‌شود.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی همچنین ابراز داشت: بسیاری ار مراجع عظام تقلید که از سرمایه‌های بزرگ حوزه‌های علمیه به شمار می‌روند از محضر علامه طباطبایی بهره‌مند شده و در این مکتب تربیت شدند و امروز نیز به برکت آن عالم وارسته شاهد تربیت مفسران قرآن کریم در این بیت شریف هستیم که در ایام مختلف سال برای تبلیغ نیز به سایر استان‌های کشور اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم نیز ابراز داشت: این اجلاس به مدت سه شب و با سخنرانی مراجع عظام تقلید از جمله آیات عظام نوری همدانی، جوادی آملی و سبحانی برگزار می‌شود و در مراسم اختتامیه نیز آیت الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت که جمعی از اساتید برجسته حوزه علمیه و مفسران قرآن کریم حضور خواهند داشت.

نجفی قدسی همچنین افزود: در این همایش قرآنی از تلاش‌های مرحوم آیت الله محمد رضا مویدی قمی، رئیس مجمع عالی تفسیر قرآن که مظلومانه در فاجعه منا به درجه رفیع شهادت رسید تجلیل می‌شود.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی اضافه کرد: تجلیل از مرحوم آیت الله ابوالقاسم خزعلی از فقهای عالی مقام و پیشکسوتان عرصه تفسیر قرآن نیز یکی دیگر از برنامه‌های این همایش قرآنی است و از آیت الله علی کریمی جهرمی نیز به عنوان مفسر قرآن تکریم می‌شود.

کد خبر 2971173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha