۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۳۵

برگزیدگان بنیاد علمی جهانی دکتر یلدا معرفی شدند

برگزیدگان بنیاد علمی جهانی دکتر یلدا معرفی شدند

ششمین کنگره بین‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهشی در دانش پزشکی با رونمایی از تمبر یادبود دکتر یلدا و تقدیر از ۱۹ محقق پیشکسوت و جوان در ۶ حیطه پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین کنگره بین‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهشی در دانش پزشکی مولکولی، سلولی و بالینی عصر روز جمعه به کار خود پایان داد.

در این مراسم دکتر علیرضا یلدا استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر مسلم بهادری رئیس دفترارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه، دکتر رنجبر رئیس بنیاد علمی جهانی دکتر یلدا، دکتر امینی مشاور عالی رئیس دانشگاه، دکتر منصوری رئیس پیشین دانشگاه، دکتر شریعتی معاون بهداشتی دانشگاه برگزار شد.

دکتر فردوسی دبیر بنیاد علمی جهانی دکتر یلدا هدف از تأسیس یک بنیاد علمی توسط جمعی از پزشکان در خارج از کشور را تبادل علمی یافته‌ها و دستاوردهای علمی دانشمندان داخل و خارج از کشور عنوان کرد.

وی گفت: فعالیت‌ها و اقداماتی که در راستای بهبود وضع سلامت کشور و وضعیت دارو در کشور انجام می‌شود موجب خرسندی ما پزشکان ایرانی مقیم خارج از کشور است. دنیای امروز عرصه تبادل اطلاعات است و علم و دانش و پیشرفت آن مرزهای جغرافیایی نمی‌شناسد و با توجه به تسهیل این ارتباطات در دوره اخیر امیدوارم بتوانیم با ارتقاء دانش خود هرچه بیشتر در خدمت هم‌میهنان خود باشیم.

دکتر رنجبر رئیس بنیاد علمی جهانی دکتر یلدا نیز در این مراسم گفت: استادانی همچون استاد یلدا، استاد بهادری و استاد شمس شریعت که جایشان در بین ما خالی ست به‌حق استاد استادان هستند تکریم آن‌ها توسط شاگردانشان که هم‌اکنون در جایگاه‌های بالای علمی قرار دارند نشان‌دهنده این شأن و منزلت بالای آنان است.

رنجبر با اشاره به برگزاری مراسم نکوداشت استاد یلدا یادآور شد: وقتی به گذشته می‌نگریم می‌بینیم که این احترام شاگرد به استاد ریشه در گذشتگان ما دارد و ما نیز باید رهرو آنان باشیم.

دکتر یلدا استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز خدمت به بیماران را یکی از بهترین راه‌های رسیدن به بهشت عنوان و تأکید کرد: استاد باید هم بیاموزد و هم بیاموزاند.

وی بابیان خاطراتی از دوران گذشته در بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: برگزاری چنین مراسمی و تقدیر از فردی همچون یلدا، بار مسئولیت سنگینی بر عهده انسان می‌گذارد و انسان را به تفکر وامی‌دارد که مگر من چه کاری انجام داده ام که لایق چنین مراسمی بوده ام.

در بخشی از این مراسم از تمبر یادبود دکتر یلدا رونمایی شد و از ۱۹ محقق پیشکسوت و جوان دانشگاه های علوم پزشکی و موسسات آموزشی و تحقیقاتی علوم پزشکی در ۶ حیطه تقدیر به عمل آمد.

حیطه مدال افتخار (بالاترین نشان): دکتر محمد صادق پیروز از تهران، دکتر حسن بطحایی از تهران، دکتر عبدالله بهرامی از مشهد، دکتر عبدالکریم وصال از شیراز، دکتر سید نصرالله سیار از تهران و دکتر فریدون علاء از سازمان انتقال خون ایران.

حیطه استاد برجسته: دکتر مهوش صلصالی از تهران، دکتر هدایت الله الیاسی از شهید بهشتی، دکتر سیاوش صحت از اصفهان، دکتر هرمز شمس از تهران، دکتر فرشته معتمد از شهید بهشتی، دکتر  محمدعلی جوادی از شهید بهشتی و دکتر حسین بهاروند از موسسه رویان.

حیطه مسئولیت اجتماعی: دکتر زهره ادیب منش - مشهد

حیطه اختراع و نوآوری: دکتر بابک باباپور - آلمان. دکتر مریم شریفیان - شیراز

حیطه محقق جوان: الهام مسرت -دانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تهران. زهرا سادات آزادمنجیر -دانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تهران. شیلا جلال پور- دانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه علوم پزشکی رفنسجان.

کد خبر 2973667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha