نمایندگان ایران در همایش سالانه راهنمایان اروپا شرکت کردند

 نمایندگان ایران در همایش سالانه راهنمایان اروپا شرکت کردند

تعدادی از راهنمایان گردشگری ایران به فدراسیون راهنمایان اروپا (FEG) رفته و آمادگی ایران برای میزبانی مهمانان کنوانسیون جهانی راهنمایان ۲۰۱۷ را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون راهنمایان اروپا که به FEG معروف است در سال ۱۹۸۶ در پاریس به منظور همبستگی بیشتر و ارتقا سطح راهنمایان حرفه ای در سطح اروپا تشکیل شد.

اعضای این فدراسیون هر ساله در یکی از کشورهای عضو فدراسیون گرد هم می آیند. این بار ذدر روز ۱۷ تا ۲۲ نوامبر ۲۰۱۵ کشور روسیه، شهر مسکو میزبانی این کشورها را بر عهده گرفت.

دولت روسیه به منظور ورود بیشتر گردشگر به کشورش در پروژه ای به نام «نسل جدید» از راهنمایان عضو فدراسیون در میانگین سنی ۲۵ تا۳۵ سال برای شرکت رایگان  در این گردهمایی حمایت کرد و ایرلان وقت جداگانه ای برای معرفی کنوانسیون جهانی راهنمایان در ژانویه ۲۰۱۷ گرفت.

محسن حاجی سعید، یکی از راهنمایان شرکت کننده در این برنامه که سرپرستی تیم سه نفره از کانون سراسری راهنمایان گردشگری را نیز بر عهده گرفته بود به خبرنگار مهر گفت: در این همایش با هدف دیدار راهنمایان اروپایی، پاسخ به سوالات متداول در مورد سفر به ایران، رفع ابهامات و دعوت از همه برای سفر به ایران در ژانویه ۲۰۱۷ شرکت کردیم.

وی افزود: بیش از ۳۰۰ داوطلب برای آمادگی ایران در برگزاری هفدهمین کنوانسیون جهانی در کمیته های پیش بینی شده حضور دارند و به شزکت کنندگان در این برنامه پیشنهاد دادیم که برای دنبال کردن فعالیت های انجام شده به سایت های اینترنتی ویژه کنوانسیون بپیوندند.

در پایان مراسم هدایایی از طرف نمایندگان ایران به الکساندر اسپیوف، رییس فدراسیون راهنمایان روسیه اهدا شد.

کنوانسیون جهانی راهنمایان به عنوان مهمترین گردهمایی بین‌المللی راهنمایان در دنیا بسیار مهم و تاثیر گذار در صنعت گردشگری است و برای ایران یک دستاورد بسیار مهم به حساب می‌آید که سال گذشته کانون سراسری راهنمایان ایران طی یک تلاش شش ماهه توانست با کنار زدن رقبایی همچون سنگاپور و دانمارک در پراگ میزبانی دور بعد این اجلاس را برای ایران به ارمغان بیاورد.

کد خبر 2975139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha