۴ آذر ۱۳۹۴، ۸:۱۳

عکاس برجسته طبیعت کشوری:

خراسان شمالی یکی از پروژه‌های عکاسی آینده است

خراسان شمالی یکی از پروژه‌های عکاسی آینده است

بجنورد- عکاس برجسته طبیعت کشوری گفت: تصور من از طبیعت خراسان شمالی با آنچه دیدم بسیار متفاوت بود و قطعا یکی از پروژه‌های عکاسی من درآینده، طبیعت این استان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، بردیا سعادت عکاس برجسته کشوری که بیشتر به عکاسی در لند اسکیپ شهرت دارد، در حاشیه وُرکشاپ عکاسی که به همت حوزه هنري خراسان شمالي برگزار شد، در خصوص نوع سبک عکاسی خود گفت: من تمام ژانرهای عکاسی را علاقه دارم ولی عکاسی از طبیعت و لنداسکیپ علاقه خاص من است.

بردیا سعادت اظهار کرد: عکاسی لنداسکیپ به سه دسته توصیفی، انتزاعی و احساسی تقسیم می شود که من بیشتر به سبک احساسی تمایل دارم.

وی افزود: با توجه به ژانر عکاسی که انتخاب کرده ام، بیشتر وقتم در سفر به مناطق مختلف ایران می گذرد، اما اولین بار است که به استان خراسان شمالی سفر می کنم و می توانم بگویم این سفر تجربه بی نظیری بود.

سعادت اظهار داشت: ذهنیتی که من از طبیعت خراسان شمالی داشتم با آنچه دیدم متفاوت است و استان خراسان شمالی پتانسیل خوبی برای عکاسی در ژانرهای مختلف طبیعت دارد.

وی با اشاره به اینکه قبل از سفر به خراسان شمالی با بسیاری از عکاسان خراسان شمالی در ارتباط بوده است و سبک آثار آنها را می شناسد اشاره کرد و ادامه داد:  بیشتر عکاسان خراسان شمالی در بین عکاسان کشوری مطرح هستند وآنچه که من از آثار دوستان عکاس متوجه شده‌ام بیشتر در سبک مستند اجتماعی فعالیت دارند که در این زمینه شاهد موفقیت‌های آنها در جشنواره‌های مختلف بوده‌ام.

سعادت با اشاره به جشنواره زعفران تربت که بیشترین عناوین آن را عکاسان خراسان شمالی کسب کردند، تصریح کرد: خراسان شمالی دارای استعدادهای  بالایی است و دور از انتظار نیست که خراسان شمالی در سطح کشور و حتی بین المللی به خوبی مطرح شود .

وی افزود: احساس می‌کنم دوستان هنرمند عکاس در ژانر طبیعت کم‌کار هستند، پتانسیلی که در این منطقه برای طبیعت و لند اسکیپ و حتی حیات وحش وجود دارد فوق العاده است و امیدوارم دوستان عکاس به سمت این ژانرهای عکاسی هم بروند .

این عکاس هنرمند کشوری با بیان اینکه خیلی از دوستان هنرمند که درعکاسی طبعیت فعالیت می‌کنند تمرکز خود را بر روی ثبت عکس می گذارند و در بحث پروسس کم‌کاری می‌کنند، اظهار داشت: در حالي که بحث ادیت و پروسس در عکاسی طبیعت بعد از ثبت اهمیت بیشتری دارد و اگر می‌خواهیم عکاس موفقی باشیم در کنار پیشرفت در ثبت و کار با دوربین باید در بحث ادیت هم رشد کنیم .

گفتني است: ورک‌شاپ و کارگاه آموزشی عکاسی با حضور بردیا سعادت به همت خانه عکاسان حوزه هنری خراسان شمالی برگزار شد

 

کد خبر 2978062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha