۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۴

بهرنگ توفیقی در گفتگو با مهر:

قصه‌های «پشت بام تهران» نمی‌گذارد مخاطب شبکه را تغییر دهد

قصه‌های «پشت بام تهران» نمی‌گذارد مخاطب شبکه را تغییر دهد

بهرنگ توفیقی کارگردان سریال «پشت بام تهران» با اشاره به قصه های متعدد این سریال و ساختار آن بیان کرد که این قصه ها به مخاطب اجازه نمی دهد که حین دیدن مجموعه، شبکه را تغییر دهد.

بهرنگ توفیقی درباره سریال «پشت بام تهران» که این روزها مراحل ساخت خود را برای پخش از شبکه یک سپری می کند، به خبرنگار مهر گفت: این سریال به لحاظ ساختاری فضای متفاوتی نسبت به کارهای قبلی من دارد و این فضا را هم فیلمنامه تعیین کرده است که کار را متفاوت ببینم و دربیاورم.

وی ادامه داد: در این سریال، فیلمنامه ترکیبی از فضاهای مدرن و کلاسیک است و فکر می کنم شکل نویی داشته باشد. «پشت بام تهران» کاری پرلوکیشن و پر بازیگر است که دلیل آن هم تعدد قصه های ماست. ما در این کار تنها با یک قصه مواجه نیستیم در واقع هر کسی قصه خود را دارد.

قصه‌های «پشت بام تهران» اجازه نمی دهد مخاطب حین دیدنش شبکه را تغییر دهد

کارگردان سریال «انقلاب زیبا» به کارهای قبلی خود اشاره و بیان کرد: من پیش از این «آمین» را داشتم که اگرچه کارگردانی آن به صورت مشترک انجام شد اما بیشتر سکانس های اکشن آن را من کارگردانی کردم و آنچه برایم جذابیت داشت بخش تکنیکال کار بود. «انقلاب زیبا» هم کار دیگری بود و فرم دیگری داشت و سعی کردم قصه را با شکل جدیدی ارایه دهم.

وی اضافه کرد: سریال «پشت بام تهران» هم ساختار جدیدی دارد و بیشتر ترکیبی از فضاهای متفاوت است. تکلیف ما در این سریال با مخاطب روشن است و می دانیم برای چه کسانی اثر را تولید می کنیم. تلاشمان هم این است از زمانیکه مخاطب کنترل تلویزیون را بدست می گیرد و سریال را انتخاب می کند تا انتها آن را ببیند و شبکه تلویزیون را تغییر ندهد.

توفیقی با اشاره به ویژگی های قصه هایی که در سریال «پشت بام تهران» به تصویر کشیده می شوند، تصریح کرد: قصه هایی که در این سریال وجود دارد، این اجازه را به مخاطب نمی دهد که بخواهد شبکه های تلویزیون را تغییر دهد و از همان قسمت اول درگیر سریال می شود.

حضور سعید نعمت الله یک نقطه قوت در سریال است

کارگردان سریال «آمین» با اشاره به همکاری سعید نعمت الله که نویسندگی فیلمنامه «پشت بام تهران» را بر عهده داشته است، گفت: من در این کار از نعمت الله کمک های زیادی گرفتم. او در دیالوگ ها و حتی بازی گرفتن ها بسیار موثر یود و فکر می کنم حضور او یکی از نقاط قوت کار ماست.

سریال «پشت بام تهران» مضمونی اجتماعی دارد که قصه آن به تصمیم گیری درست و غلط انسان ها مربوط می شود و اینکه هزینه و عواقب تصمیم اشتباه دامنگیر خود انسان ها می شود. تیم سازنده این سریال اخیرا برای ضبط قسمت هایی از اثر به شمال کشور رفته بود.

در خلاصه این سریال آمده است: آدم هایی از همین سرزمین در شرایط و روابط دشوار، در سر راه هم قرار گرفته‌اند و این قرارگیری، زندگی آنان را دستخوش تغییراتی می‌کند.

این سریال در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای برای پخش از شبکه یک سیما تولید می شود.

ثریا قاسمی، بهزاد فراهانی، اندیشه فولادوند، سام درخشانی، لعیا زنگنه، کامبیز دیرباز، آزاده صمدی، لیندا کیانی، زهره حمیدی، کریم اکبری مبارکه، مهنوش صادقی، خسرو شهراز، علیرضا آرا، نوید خداشناس و مجید واشقانی از بازیگران این سریال هستند.

سایر عوامل سریال عبارتند از زینب تقوایی تهیه کننده، سعید نعمت الله نویسنده، مهدی بدرلو مدیر تولید، خسرو دادگر مرام مدیر تصویربرداری، مهری شیرازی طراح گریم، هادی افشار صدابردار، مهرداد جلوخانی صداگذار، امیرحسین حداد طراح صحنه، محمد صادقی طراح لباس، بیتا ارسطویی منشی صحنه، فرزاد رحمانی برنامه ریز، حسین دیردار، امیرکهکشان و نویدکریم زاده گروه کارگردانی و محمدنبی تقوایی دستیار تهیه، مشاور رسانه ای هادی داداشی.

کد خبر 2978332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha