۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۳۴

استاندار سمنان مطرح کرد:

آبرسانی به ۱۰۰ روستای استان سمنان با تانکر/ جذب سرمایه در اولویت

آبرسانی به ۱۰۰ روستای استان سمنان با تانکر/ جذب سرمایه در اولویت

سمنان - استاندار سمنان بر تامین آب و استفاده بهینه از منابع آبی در استان تاکید کرد و گفت: ۱۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا خباز صبح چهارشنبه در نشستی با مسئولان استان سمنان در محل استانداری با اشاره به چالش ها و مشکلات استان، بحث تامین آب را یکی از محورها و برنامه های کاری در استان برشمرد و افزود: برای تامین و انتقال آب تمام تلاش و مساعی را باید بکار  خواهیم برد.

وی افزود: بحث انتقال آب مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با توجه به تاکید ریاست جمهوری راهکارهای عملی و منطقی برای تامین آب بررسی و پیگیری خواهد شد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه ۱۰۰ روستا از ۳۰۰ روستای استان سمنان در مواقعی با تانکر آبرسانی شده اند، گفت: در شهرستانها مشکل کمبود آب وجود دارد که باید برای تامین آب شرب، آب کشاورزی و آب صنعتی تلاش کرد.

وی با تامید بر اینکه آب مایه حیات است، افزود: در این عرصه باید دو کار انجام پذیرد یکی بحث تامین و انتقال آب پیگیری شود و استفاده بهینه از منابع آبی مورد تاکید قرار گیرد.

خباز مصرف آب غرقابی در بخش کشاورزی را غیر اصولی دانست و ادامه داد: استفاده مکانیزه و قطره ای و گلخانه ای باید رواج پیدا کند.

وی درخصوص صنعت هم افزود: حدود دو هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی در استان وجود دارند که تعدادی غیر فعال، نیمه فعال و فعال هستند که بعضی از واحدها مشکلات مختلف نقدینگی دارند که باید این مشکلات بررسی و حل شود.

به گفته استاندار سمنان همچنین معادن غنی و مهمی در استان وجود دارد که باید زمینه بهره برداری و جذب سرمایه گذاری برای آنها مهیا باشد.

خباز در خصوص مقوله کشاورزی در استان سمنان گفت: در زمینه کشاورزی باید به سمت مدرنیزه و مکانیزه و کشت گلخانه ای حرکت کنیم و از خاک و آب موجود برای بهره وری بالا، بیشتر استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه شش درصد خاک در کشور و یک درصد جمعیت در استان سمنان وجود دارد فضای استان را برای جذب جمعیت و سریز آن مناسب برشمرد و افزود: با برقی کردن راه آهن می توان در تردد جمعیت به پایتخت و استان تسهیل کرد.

استاندار سمنان افزود: اگر فاصله رفت و آمد کمتر شود، تردد و جمعیت به استان بیشتر خواهد شد که در  این امر با برقی کردن راه آهن می توان گام های مهمی برداشت.

خباز همچنین در خاتمه، توسعه راه ها، توسعه راه آهن، فعال شدن فرودگاه ها را از دیگر زیر ساختهای مهم استان برشمرد و افزود: پتانسیل ها، امکانات و قابلیت های فراوانی در استان وجود دارد که باید با برنامه ریزی و ارائه راهکار از آنها استفاده مطلوب کرد و امید است با همکاری مردم و تلاش مدیران گام های مهمی برای خدمت رسانی به مردم در استان برداشته شود.

کد خبر 2978517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha