۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۵

مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور:

«سامانه اینترنتی اشتراک مطبوعات»تا ١٠ روزآینده درکشور فعال می شود

«سامانه اینترنتی اشتراک مطبوعات»تا ١٠ روزآینده درکشور فعال می شود

زنجان-مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور گفت: «سامانه اینترنتی اشتراک مطبوعات» تا ١٠ روز آینده با امکان واریز وجه اشتراک فعال می‌شود.

علی اکبر بهبهانی شامگاه چهارشنبه در نشست با مدیران مسوول نشریات محلی استان زنجان افزود: شرکت تعاونی مطبوعات کشور برای رونق دادن به وضعیت مطبوعات محلی نیمی از بهای حق اشتراک نشریات محلی را پرداخت می کند. شهروندان در سراسر کشور می‌توانند از این امکان برای اشتراک نشریه‌ مورد علاقه‌ خود تا ٥٠ درصد تخفیف بگیرند و هر شهروند می‌تواند تا پنج عنوان نشریه را مشترک شود.

وی هدف اصلی این طرح را، ارتقای سطح دانش عمومی و تخصصی جامعه و گسترش فرهنگ مطالعه و مطبوعه‌خوانی در کشور و همچنین حمایت هوشمند از سازمان و بدنه‌ اجرایی مطبوعات از طریق ایجاد سامانه‌ مکانیزه‌ اشتراک با تخفیف ویژه دانست.

مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور گفت: با این طرح، بخشی از یارانه‌ دولت در بخش مطبوعات در مقصد پرداخت می‌شود تا با پایین آمدن بهای اشتراک، امکان آن‌که محصولات فرهنگی در سبد خانوار قرار گیرد، افزایش یابد.

بهبهانی در خصوص زمان اجرایی شدن این طرح، افزود: این طرح از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته شروع خواهد شد و تا کنون حدود ١٠٠ روزنامه و مجله با مجریان این طرح قرارداد بسته‌، واحد اشتراک خود را به آن‌ها سپرده‌ و امکان اشتراک نیم‌بها را برای مخاطبان خود فراهم آورده‌اند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور گفت: تا ١٠ روز دیگر «سامانه اینترنتی اشتراک» با امکان واریز وجه اشتراک فعال می‌شود و همه شهروندان می‌توانند با پرداخت اینترنتی، نشریه‌ دلخواه خود را تا سقف نیم بها مشترک شوند.

بهبهانی ضمن اشاره به توزیع روزنامه، هفته‌نامه و ماهنامه به صورت رایگان در اختیار مردم، افزود: با این اقدام مردم به مطالعه نشریات عادت می کنند تا جایی که حتی در صورت توقف این طرح بسیاری از افراد خرید نشریه را در سبد خرید روزانه خود قرار خواهند داد.

مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور افزود: طرح اشتراک نیم‌بهای نشریات ، محصولات فرهنگی در سبد خانوار قرارمی گیرد.

بهبهانی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ روزنامه در کشور را فعال است گفت: حدود یک هزار و ۹۰۰ ماهنامه و هفته نامه به طور مستمر منتشر می‌شوند.

مدیرعامل تعاونی مطبوعات کشور سیستم اشتراک را به سه بخش خواننده، مدیر مسئول و توزیع کننده تقسیم کرد و افزود: خوانندگان حق دارند تا دو روزنامه، دو هفته‌نامه و یک ماهنامه را به صورت رایگان دریافت کنند.

وی ادامه داد: مدیران مسئول در این طرح موظف است تا ۱۰ درصد قیمت روز جلد نشریه را به تعداد نسخه های چاپ شده پنجم هر ماه به حساب ناشران واریز کند.

بهبهانی پرداخت ۱۰ درصد قیمت روز جلد نشریه را به عنوان حسن انجام کار مدیران مسئول دانست و اظهار کرد: پیگیری نوع توزیع هم از دیگر اقداماتی است که انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل تعاونی مطبوعات گفت: بیمه خبرنگاران توسط مدیران مسئول نشریات و خبرگزاریها مزیتی است که این قشر زحمت‌کش باید از آن برخوردار شوند.در دو سال اخیر اقداماتی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عمل آمده است.

به گفته وی، این وام‌ها بدون کف و سقفی معین و متناسب با میزان مورد تقاضا به اعضای شرکت تعاونی مطبوعات کشور داده می‌شود و در جریان آن، بانک ضامن اعضا می‌شود تا آنها کاغذ را با بهایی زیر قیمت بازار از کاغذفروشان طرف قرارداد با این تعاونی، خریداری کنند.

بهبهانی افزود: این طرح به مدیران مسئول نشریات این امکان را می‌هد که کاغذ را تا مدت ۳ و یا ۶ ماه به صورت قرضی خریداری کند و دیگر نیازی نیست کاغذ را از بازار آزاد و با بهره ۲۸ درصد و ۳۰ درصد بخرد.

امکان خرید خودروهای لیزینگی برای مدیران مسئول نشریات عضو

وی در ادامه از ارائه برخی خدمات دیگر از سوی این تعاونی به اعضا خبر داد و گفت: با مذاکراتی که انجام داده‌ایم، امکان خرید خودورهای لیزینگی خارجی و داخلی را برای مدیران مسئول نشریات فراهم کرده‌ایم که آنها می‌توانند حتی خبرنگارانشان را هم برای خرید این ماشین‌ها معرفی کنند. بر این اساس آنها باید ۴۰ درصد قیمت خودرو را به صورت نقدی و ۶۰ درصد دیگر را هم به صورت وام با بهره ۱۷ درصد که ما امکان تهیه آن را فراهم کرده‌ایم، پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشوراطمینان داد: متقاضیان ۴۵ روز تا دو ماه باید در نوبت بمانند تا وام آنها آماده شود و در این مدت هم آنها این پول را به یکی از حساب‌های خودشان وارد می‌کنند و روزی که خواستند ماشین را تحویل بگیرند، پشت فیش خودشان را امضا می‌کنند و شرکت طرف قرارداد هم مبلغ را از بانک برداشت خواهد کرد.

امکان ادامه تحصیل برای اعضای تعاونی مطبوعات در ۹ رشته مجازی

بهبهانی در ادامه با اعلام اینکه شرکت تعاونی مطبوعات کشور آمادگی دارد برای تمامی اعضای متقاضی خود، سایت رایگان راه‌اندازی کند، همچنین گفت: ما با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امکان تحصیل اعضای تعاونی مطبوعاتی را به صورت مجازی در ۹ رشته تحصیلی از جمله روابط عمومی و علوم ارتباطات اجتماعی در دانشگاه غیرانتفاعی و با ۳۰ درصد تخفیف شهریه، فراهم کرده‌ایم که از شهرستان‌ها از ایتن طرح استقبال زیادی شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور همچنین از تهیه واحدهای مسکن مهر به همت این تعاونی و برای اعضای آن خبر داد و افزود: تعداد زیادی از مدیران مسئول عضو تعاونی مطبوعات کشور با پرداخت ۲۵ میلیون تومان در پرند، صاحب این خانه‌ها شده‌اند

کد خبر 2979040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha