۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۶

فرماندار قزوین:

حضور گسترده مردم در انتخابات مایه اقتدار نظام است

حضور گسترده مردم در انتخابات مایه اقتدار نظام است

قزوین- فرماندار قزوین گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات مایه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی موسوی ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد انتخابات که با حضور اعضاء هیئت نظارت برگزار شد اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و تحقق مردمسالاری دینی در کشور مردم همواره با حضور در انتخابات مختلف حمایت خود را از آرمانهای انقلاب و امام راحل به نمایش گذاشته اند و در انتخابات آینده حتی اخذ یک رای هم برای ما مهم است و همه عوامل اجرایی وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور تمامی افراد واجد شرایط را فراهم کنند.    

فرماندار قزوین گفت: امروز دغدغه همه اعضای ستاد انتخابات و هیات نظارت و دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزاری انتخاباتی پرشور با حضوری حداکثری مردم است که در آن منویات مقام معظم رهبری، اهداف و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی مد نظر قرار گیرد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان قزوین در ادامه با اشاره به برنامه های دولت تدبیر و امید و وزارت کشور به منظور برگزاری انتخاباتی قانونی و بی طرفانه افزود: انتخابات آبروی نظام و کشور است و موجب تحکیم پایه های انقلاب اسلامی و افزایش مشارکت مردم در تعیین سرنوشت و آینده کشور می شود.

فرماندار قزوین اظهار داشت: تمامی دلسوزان کشور از جمله اعضای ستاد انتخابات و هیات های نظارت در زیر خیمه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و هدف آنان برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی با حضور حداکثری همه افراد واجد شرایط است بنابراین باید سعی کنیم با تعامل قانونی و همفکری هرچه بیشتر در این زمینه کوشش کنیم.

موسوی تصریح کرد: بر اساس قانون شورای نگهبان دستگاه نظارتی برگزاری انتخابات است و در شهرستان قزوین آمادگی داریم به منظور تسهیل در اجرای فرایند نظارتی این نهاد در تمامی زمینه ها پشتیبانی کنیم و امکانات لازم را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی با ارائه گزارشی از برنامه های پیش بینی شده به منظور برگزاری انتخابات افزود: شهرستان قزوین در انتخابات مجلس خبرگان حوزه اصلی استان و در انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از سه حوزه اصلی استان قزوین است که با توجه به گستردگی مسولیت در این زمینه تمهیدات لازم به منظور برگزاری انتخابات پیش بینی شده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان قزوین با اشاره به برگزاری انتخابات در فصل زمستان و صعب العبور بودن چهار بخش از مناطق این شهرستان گفت: عوامل اجرایی انتخاباتی با لحاظ کردن تمامی مسایل باید در زمینه های مختلف از جمله راه های دسترسی به روستاها، آنتن دهی تمامی شعب اخذ رای و برخورداری شعب اخذ رای از امکانات لازم برنامه ریزی داشته باشند.

فرماندار قزوین با تشریح برنامه پیش بینی شده در کمیته های مختلف برگزاری انتخابات در این شهرستان یاد آور شد : برخورداری عادلانه داوطلبان از امکانات تبیلغاتی، هشدار به مسولان مبنی بر پرهیز از استفاده از امکانات دولتی به نفع یا علیه داوطلبان و رصد اخبار و تخلفات احتمالی از جمله اقداماتی است که به منظور برگزاری انتخابات تاکنون در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری انتخابات قانون فصل الخطاب است افزود: تمامی داوطلبانی که با طی مراحل قانونی کاندیدای نمایندگی باشند باید حقوق آنان محترم شمرده شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان قزوین حضور گروههای مختلف مردم را موجب پویایی و نشاط انتخابات دانست و گفت : تفاوت دیدگاههای سیاسی در بین مردم امری طبیعی است اما همه ما باید تلاش کنیم به عنوان فرزندان انقلاب با تعامل، همفکری و سعه صدر و در زیر چتر نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر اعتلای هرچه بیشتر میهن اسلامی بکوشیم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به جایگاه این نهاد در قانونی اساسی و قوانین انتخابات گفت: اعضای هیات نظارت و ستاد انتخابات در مراحل مختلف برگزاری انتخابات باید تعامل و همفکری نزدیک داشته باشند.

حجت الاسلام قابل افزود : تعامل و همفکری هیات نظارت و عوامل اجرایی انتخابات، آرامش، حسن تفاهم، جلب اعتماد مردم و پرهیز از تشویش اذهان عمومی را در پی خواهد داشت.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین در ادامه با تاکید بر پیش بینی برنامه های لازم به منظور جلوگیری از تخلفات انتخاباتی خاطرنشان کرد : با توجه به تغییر شرایط برخی از حوزه های انتخاباتی نسبت به انتخابات گذشته پیش بینی برنامه های لازم در این زمینه ضروری است.

حجت الاسلام قابل بررسی و جمع آوری سوابق داوطلبان و افرادی که خود را شایسته کاندیدا شدن می دانند را از جمله وظایف دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان اعلام و اضافه کرد : این سوابق به منظور بررسی صلاحیت ها مورد استفاده قرار می گیرد که عوامل اجرایی نیز در این زمینه باید همکاری داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات شهرستان قزوین هم در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: در شهرستان قزوین هشت هزار نفر عوامل اجرایی وظیفه برگزاری انتخابات را به عهده خواهند گرفت.

کیومرث ایمن افزود: همزمان با سراسر کشور ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از بیست وششم آذر ماه و ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از بیست و هشتم آذرماه در شهرستان قزوین آغاز می شود.

وی همچنین گزارشی از شعب اخذ رای و تعرفه های پیش بینی شده جهت برگزاری انتخابات در شهرستان قزوین ارائه کرد. 

کد خبر 2979252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha