۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۴۸

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان:

۳۵۰۰ هزار تن انواع آبزی از استان زنجان صادر شد

۳۵۰۰  هزار تن انواع آبزی از استان زنجان صادر شد

زنجان - مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان به صادرات آبزی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی سال جاری ۳ هزار و ۵۰۰ تن انواع آبزی از استان زنجان به سایر استان ها صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صیاد بورانی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، به  وضعیت تولید  آبزی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته ۱۰ هزار تن آبزی در استان زنجان تولید شده که تولید محصولات آبزی نسبت به برنامه هدف گذاری شده از ۴هزار و ۱۱۵ تن به ۱۰ هزار و ۲۳۱ تن رسیده است.  

وی اظهار کرد: استان زنجان در بحث افزایش تولید آبزی نسبت به سال گذشته رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان به رتبه استان در تولید محصولات آبزی اشاره کرد و گفت: در این میان مرکز شیلات استان رتبه دهم کشوری را در تولید کل محصولات آبزی را به خود اختصاص داده است.

صیاد بورانی  به صادرات آبزی در استان زنجان اشاره کرد و یاد آورشد:  طی سال جاری ۳ هزار و ۵۰۰ تن انواع آبزی از استان زنجان به استان های تهران، آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران ، گیلان صادر شده است.

وی افزود: اخیرا آبزیان زنده هم به میزان ۲۰۰ تن به سلیمانیه عراق صادر شده است.

مدیرکل شیلات استان زنجان به تولید خاویار در استان زنجان اشاره کرد و گفت: با توجه به فرآیند هشت ساله تولید خاویار، استان زنجان تا سه سال آینده خاویار تولید خواهد کرد.

صیاد بورانی افزود: تولید خاویار در استان زنجان قدمی مؤثر در توسعه شیلات استان محسوب می‌شود و در حال حاضر ۲۰ هزار قطعه ماهی خاویار در محل‌های پرورش استان رهاسازی شده که نیمی از این تعداد ماهی نر و نیمی ماده هستند.

وی تصریح کرد: محل‌های پرورش خاویار استان را در پشت ۲ سد خاکی است و متأسفانه بخشی از ماهی‌های خاویار استان صید غیرمجاز صیادان فاقد مجوز شده است.

کد خبر 2979286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha