۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۱۰

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان خبر داد:

برگزاری ۱۸ جلسه ستاد تسهیلات برای رفع موانع تولید در همدان

برگزاری ۱۸ جلسه ستاد تسهیلات برای رفع موانع تولید در همدان

همدان- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از برگزاری ۱۸ جلسه ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید در سال جاری به همراه ۱۰۷ مصوبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا متین ظهر پنج‌شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با اشاره به برگزاری ۱۸ جلسه ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید در سال جاری، اظهار داشت: برگزاری این جلسات ۱۰۷ مصوبه به همراه داشته است.

وی بابیان اینکه از این تعداد مصوبه، ۳۹ مصوبه اجرایی و ۶۸ مصوبه دیگر در حال پیگیری و اجراست، افزود: ۸۴ مصوبه مربوط به سازمان صنعت و معدن و ۲۳ مصوبه مربوط به جهاد کشاورزی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: همچنین ۸۲ مورد از مصوبات به امور بانکی و تسهیلات و ۱۸ مورد به امور مالیاتی مربوط است.

متین با اشاره به ماده ۱۲۸ قانون در خصوص جلسات کلی مربوط به ستاد تسهیلات و رفع موانع در سال‌های گذشته، گفت: به‌طور مجموع تا پایان سال ۹۱ تنها ۹ جلسه در طی سال‌های مختلف برگزار شد که با تغییر دولت و پیگیری‌ها، ستاد با تغییراتی در اعضا و مصوبات مجدداً به کار خود ادامه داده است.

وی با اشاره به تسهیلات در حال پیگیری صندوق توسعه ملی، ادامه داد: پتروشیمی ابن‌سینا و همچنین شرکت‌های صنعتی مانند شرکت شیشه همدان در این رابطه معرفی‌ شده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: شرکت شیشه که نیازمند ۶۶ میلیون یورو است تاکنون ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

متین با اشاره به مشکل بانک سامان به‌عنوان طرف قرارداد شرکت شیشه، گفت: این بانک از سال ۸۴ قرارداد ارزی با این واحد را منعقد نکرده و با پیگیری‌ها بانک سامان موافقت کرده که ۴۱ میلیون یورو پرداخت کند.

وی بابیان اینکه دولت یازدهم ستاد تسهیلات و رفع موانع را به استان‌ها واگذار کرده، گفت: تاکنون این ستاد عملکرد مطلوبی داشته و هیچ مورد عدم نتیجه‌گیری مصوبات در استان وجود نداشته است.

کد خبر 2979340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha