۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۱۱

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خبر داد:

اختصاص ۸.۳ میلیارد تومان اعتبار به مشاغل خانگی استان همدان

اختصاص ۸.۳ میلیارد تومان اعتبار به مشاغل خانگی استان همدان

همدان- مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۹۴ برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های ملی، تجارت و رفاه استان داده‌شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود اقلامی ظهر پنج‌شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان بابیان اینکه هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۹۴ به استان داده‌شده، اظهار داشت: این مبلغ به‌عنوان تسهیلات به مردم در اختیار بانک‌های ملی به میزان چهار میلیارد تومان، تجارت دو و نیم میلیارد تومان و رفاه به میزان یک و هشت‌دهم میلیارد تومان قرارگرفته است.

وی با اشاره به تفکیک این میزان در دستگاه‌های اجرایی، افزود: یک میلیارد تومان برای دبیرخانه، یک و چهاردهم میلیارد تومان برای جهاد کشاورزی، یک و سه‌دهم میلیارد تومان برای صنایع‌دستی و یک و شش‌دهم میلیارد برای صنعت و معدن منظور شده است.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: همچنین یک و دو دهم میلیارد تومان از این تسهیلات برای فنی و حرفه‌ای، یک و چهاردهم میلیارد تومان برای کمیته امداد و  ۹۹۶ میلیون تومان برای صندوق کارآفرینی امید تخصیص داده‌شده است.

اقلامی با اشاره به اینکه حدود دو میلیارد تومان اختلاف بین پرداختی‌ها و عقد قراردادهای تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی وجود دارد، گفت: در حال حاضر ۷۷۲ طرح به مبلغ ۷۴ میلیارد تومان به تفکیک بانکی در حال بررسی است.

وی اضافه کرد: ۲۲ هزار و ۱۷۷ طرح به مبلغ ۵۰۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از طریق بانک‌ها و منابع داخلی در سال جاری در حوزه مشاغل عقد قرارداد شده است.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان همچنین به طرح‌های در حال بررسی در این رابطه اشاره و عنوان کرد: درمجموع ۷۸۲ طرح به مبلغ ۷۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حال بررسی است.

۱۷۵۶ طرح به مبلغ ۱۹۳ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات ریالی به صندوق توسعه ملی معرفی‌شده است

اقلامی با اشاره به یک هزار و ۷۵۶ طرح به مبلغ ۱۹۳ میلیارد تومان که برای دریافت تسهیلات ریالی به صندوق توسعه ملی معرفی‌شده، گفت: ۱۸۴ طرح به مبلغ ۱۲۶ میلیارد تومان عقد قرارداد شده‌‌اند.

وی بابیان اینکه  تاکنون ۶ طرح به مبلغ ۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو و ۱۴ میلیون فرانک عقد قرارداد شده و هفت طرح به ارزش ۴۰۲ میلیون دلار و ۱۲۸ میلیون یورو در دست بررسی است، ادامه داد: از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب در سفر ریاست جمهوری برای سرمایه‌ در گردش واحدهای تولیدی، هزار و ۱۳۴ طرح به مبلغ یک هزار و ۱۲۳میلیارد تومان به بانک مرکزی معرفی‌شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز بابیان اینکه دو نوع آموزش رسمی و غیررسمی در کشور وجود دارد، عنوان کرد: آموزش‌های رسمی با ارائه مدرک رسمی از طریق دانشگاه‌ها و مدارس و آموزش غیررسمی با اهدای گواهینامه مهارت از سوی فنی و حرفه‌ای مشخص می‌شود.

علیرضا مهرابی بابیان این مطلب که فنی و حرفه‌ای یکی از گزینه‌های انتخابی ۸۰ تا ۹۰ درصد جوانان کشورهای اروپایی، آمریکا و ژاپن است، گفت: این در حالی است که در کشور همچنان رشته‌های مهارتی در سطح پایین انتخاب و رشته‌های نظری همچنان در صدر قرار دارند.

وی بابیان اینکه حداقل ۵۰ درصد از فارغ‌التحصیلان این رشته مهارت کافی را ندارند، اضافه کرد: به ازای هر کارشناس باید سه تا پنج کاردان وجود داشته باشد و این در حالی است که در کشور به ازای هر کاردان بین پنج تا شش کارشناس وجود دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به ۱۳۷ نفر از نیروهای پیمانی فنی و حرفه‌ای استان که تا یک ماه آینده تغییر وضعیت می‌دهند، ادامه داد: سال گذشته  ۳۸ هزار و ۸۴۴ نفر از افراد مختلف به‌عنوان استادشاگردی، جوار دانشگاهی، جوار پادگان، شهری و روستایی و ... از سوی فنی و حرفه‌ای استان آموزش‌دیده‌اند.

مهرابی همچنین به‌رایگان بودن ۵۹ درصد آموزش‌ها از سوی بخش دولتی اشاره کرد و  گفت: ۵۴ درصد از داوطلبین زن و ۴۶ درصد مرد هستند.

وی بابیان اینکه فنی و حرفه‌ای استان رتبه دوم را در خصوص آموزش در روستاها و نیز در مراکز دولتی کسب کرده است، اضافه کرد: در سال جاری این مرکز ۱۲ پروژه عمرانی دارد که بیش از ۸۵ درصد پیشرفت داشته است.

کد خبر 2979366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha