۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۰

آیت الله حسینی بوشهری:

استکبار باید به شکست سیاست‌های ناکارآمد خود اعتراف کند

استکبار باید به شکست سیاست‌های ناکارآمد خود اعتراف کند

قم - امام جمعه قم با بیان اینکه سران استکبار و مزدوران منطقه باید نسبت به سیاست‌های ناکارآمد خود اعتراف به شکست کنند، گفت: غرب دوست دارد پای ناتو را به منطقه خاورمیانه باز کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه رابطه ایران با روسیه یک ارتباط راهبردی و مهم است، گفت: نوع دیدار و برخورد رئیس جمهور روسیه با مقام معظم رهبری حاوی نکات و معانی مختلفی برای استکبار جهانی بود.

وی با بیان اینکه سران استکبار جهانی از تحرکات اخیر پوتین در منطقه عصبانی هستند، گفت: به نظر من آمریکا از دیدار اخیر پوتین با مقام معظم رهبری به شدت عصبانی است و سقوط هواپیمای جنگنده روسی در مرز ترکیه بی‌ارتباط با عملکرد روسیه در خاورمیانه نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اجلاس سران کشورهای گازخیز جهان، افزود: ایران با اینکه بیش از ۱۸ درصد گاز طبیعی جهان را تولید می‌کند و اولین کشور دارای منابع غنی گازی است اما به دلیل مصرف زیاد داخلی و تحریم‌های اقتصادی سهم بسزایی در بازارهای جهانی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه سران استکبار و مزدوران منطقه باید نسبت به سیاست‌های ناکارآمد خود اعتراف به شکست کنند، گفت: از شواهد و قرائن پیداست که غرب دوست دارد که پای ناتو را به منطقه خاورمیانه باز کند.

مجلس مشکلات مردم را مانند مدرس گره‌گشایی کند

عضو مجلس خبرگان رهبری، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس و سالروز مجلس شورای اسلامی، گفت: شهید مدرس نماد اسلام‌خواهی، استقلال‌طلبی، ایستادگی در برابر استبداد و استکبار و اسوه کامل حق‌گویی و شجاعت بود.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه شهید مدرس باید الگوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد، اظهار داشت: در برهه کنونی مجلس باید مانند مدرس در خدمت معیشت، رفع مشکلات بیکاری، رکود، تورم و حفظ ارزش پول ملی باشد و دغدغه و نگرانی مردم را برطرف کند.

امام جمعه قم همچنین با یادآوری سالروز بزرگداشت شیخ مفید(ره) علما را رکن اصلی حفظ ارزش‌های دینی دانست و گفت: جوانان باید با آثار و سیره بزرگان دینی اسلام آشنا شوند و با الگوی پذیری از سیره آنان یاد و خاطره‌شان را زنده نگه دارند.

ویژگی ممتاز انتفاضه سوم مردم فلسطین

وی همچنین با اشاره به ۸ آذر، روز همبستگی با ملت فلسطین، گفت: ویژگی مهم انتفاضه سوم با گذشت حدود ۸۰ روز و با وجود شهادت ۱۰۰ نفر از رزمندگان فلسطینی این است که زن و مرد انتفاضه در اماکن تحت سیطره رژیم صهیونیستی در کرانه غربی بیرق ظلم‌ستیزی را علم کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به انتقاد از غفلت برخی از سران کشورهای اسلامی در مورد مردم فلسطین پرداخت و گفت: برخی از کشورهای سرسپرده به‌جای حمایت از مردم مظلوم فلسطین همسو با رژیم غاصب صهیونیستی آتش فتنه خود را در سرزمین یمن برپا کرده‌اند.

وظیفه بسیجیان هوشیاری در مقابل نفوذ دشمن است

امام جمعه قم در ادامه بسیج را عین و مشابه انقلاب ارزیابی کرد و گفت: اگر انقلاب مزین به سازش ناپذیری با استکبار، آگاهی و بصیرت و مردم‌داری است همان خصلت‌ها نیز در نزد بسیجیان مخلص کشور است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان بسیجی گفت: اکنون وظیفه مهم و سنگین بسیجیان هوشیاری در مقابل نفوذ دشمن در میان نخبگان و استحاله باورهای دینی مردم و مسئولان است.

وی بصیرت افزایی، مطالبه گری و فرهنگ‌سازی اخلاص و دین‌داری را از ویژگی‌های مهم بسیجی واقعی عنوان کرد و گفت: غرور کاذب، غفلت و مادی‌گرایی آفت‌هایی است که نباید دامن‌گیر بسیجیان شود.

قدرت‌نمایی شیعیان در کربلا

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حرکت عظیم میلیونی کاروان‌های اربعین حسینی گفت: عزاداران حسینی می‌خواهند به دنیا ثابت کنند که دوران تنهایی و غربت امام حسین(ع) و یاران باوفایش به اتمام رسیده و باید شاهد قدرت‌نمایی شیعیان سیدالشهدا(ع) در کربلا باشند.

امام جمعه قم افزود: یکی از اقدامات بسیار خوب و قابل تقدیر امسال حرکت منسجم کاروان‌های قمی در قالب موکب حضرت معصومه(س) است که برکات فراوانی در بر دارد.

حفظ امنیت و آبروی افراد برای جامعه اسلامی تکلیف است

آیت الله حسینی بوشهری همچنین در خطبه نخست نماز جمعه قم، تقوا، راستگویی و امانتداری را زینت و شناسنامه مؤمن عنوان کرد و گفت: در آموزه‌های دینی امنیت وسیله‌ای برای تأمین زندگی اجتماعی مناسب و گسترش ارزش‌های الهی در جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه امنیت درونی موجب ازدیاد ایمان و آرامش مؤمنان خواهد بود، گفت: متأسفانه برخی فکر می‌کنند که آزادی عقیده و حفظ امنیت حد و مرزی ندارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه حفظ امنیت و آبروی افراد برای جامعه اسلامی تکلیف است، افزود: طبق آیات و روایات اسلامی کسانی که مخل امنیت هستند و در مقام ستیزه جویی با مسلمانان درآمده‌اند، نباید احساس امنیت کنند و حاکم اسلامی باید با آن‌ها مطابق با احکام الهی برخورد کند.

کد خبر 2979823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha