۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۱۶

آیت الله مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز عنوان کرد:

دشمن درصدد نفوذ به مجلس است/اجتماع اربعین باعث وحدت شیعیان می‌شود

دشمن درصدد نفوذ به مجلس است/اجتماع اربعین باعث وحدت شیعیان می‌شود

تبریز – نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه دشمن درصدد نفوذ به مجلس است، گفت: دشمن می خواهد مجلس از ولایت فقیه و آرمان های انقلاب اسلامی فاصله بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز در مصلی اعظم امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به فرا رسیدن اربعین شهادت امام حسین(ع) و با عرض تسلیت این ایام گفت: میلیون ها نفر از شیعیان جهان در این روزها در کربلا جمع می شوند و این اجتماع باعث وحدت شیعیان می‌شود.

وی با بیان اینکه این اجتماع میلیونی در کشور عراق باعث شگفتگی مردم جهان است، ادامه داد: اجتماع بزرگ زائران حسینی در کشور بحران زده عراق که داعش در چند کیلومتری آنها قرار دارد باعث شگفتی جهانیان شده است.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه رسانه های جهان این اجتماع روز اربعین را برزگترین مراسم مذهبی دنیا عنوان می کنند، گفت: همه این حضورها و پیاده روی ها به عشق امام حسین(ع) است.

امام جمعه تبریز سپس با اشاره به ۱۰ آذر و روز مجلس ادامه داد: سالروز شهادت آیت الله مدرس به نام روز مجلس نامگذاری شده که باید مردم در انتخابات پیش رو به افرادی مثل شهید مدرس که نمونه ای از انسان های استکبارستیز بود، رای دهند.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله مدرس از شخصیت های کم نظیر تاریخ بود، افزود: شهید آیت الله مدرس در دوران پهلوی و با حمایت علمای نجف به مجلس دوم راه یافت و در مدت نمایندگی خود شجاعت بالایی از خود نشان داد.

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه شهید مدرس نشان داد که دین و سیاست از هم جدا نیستند، ادامه داد: باتوجه به اینکه مجلس شورای اسلامی در نظام ارزش و جایگاه بسیار بالایی دارد پس باید در جهت تحقق احکام اسلامی و مصالح کشور حرکت کرد و دربرابر برنامه های دشمن که می خواهد به کشور و همچنین مجلس نفوذ کند، آگاه بود.

تندرو نامیدن بسیج اشتباه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سپس به هفته بسیج اشاره کرد و با تاکید بر اقدامات بسیج در کشور اظهار داشت: روحیه استکبار ستیزی و تفکر بسیجی در همه ملت ایران متجلی است که همین روحیه اجازه نفوذ به بیگانگان و دشمنان را نخواهد داد.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با بسیجیان و با تاکید بر اینکه تندرو نامیدن بسیج اشتباه است، افزود: تضعیف خاکریز بسیج و متهم کردن آن به تندروی پروژه نفوذ دشمن را تکمیل می کند و باید همگان دراین خصوص آگاه و هوشیار باشند.

آیت الله مجتهد شبستری سپس به به منکرات سیاسی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه رانت خواری و برخی تصرف ها در بیت المال شایسته نظام اسلامی نیست، افزود: باید همه تابع قانون باشند و تخلف از قوانین کشور منکر سیاسی و شرعی است و جایز نیست.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس اقدامی ارزشمند است، ادامه داد: این قانون نباید روی میز مسئولان بماند و باید اجرا شود که البته اجرای آن نیازمند همکاری دولت و ملت است.

وی سپس با بیان اینکه نباید به آمران به معروف توهین شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر مطالبه عمومی مردم است که بدون شک با اجرای آن شاهد کاهش مفاسد اخلاقی در کشور خواهیم بود.

محکومیت حادثه جنایت بار جمهوری آذربایجان

امام جمعه تبریز با محکوم کردن حادثه جنایت بار نارداران توسط دولت جمهوری آذربایجان گفت: دولت جمهوری آذربایجان باید به جای برخورد خشونت آمیز با مردم با انها تعامل کند.

وی با اشاره به اینکه این حادثه آذربایجان باعث کشته و زخمی شدن چند نفر شد، افزود: به دنبال بازداشت یک روحانی در جمهوری آذربایجان پلیس این کشور با مردم درگیر شد و باعث کشته و زخمی شدن چندین نفر شد.

امام جمعه تبریز به دیدار اخیر پوتین رئیس جمهور روسیه با مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و ابراز داشت: دیدار پوتین با مقام معظم رهبری در خصوص مسائل منطقه ای و جهانی و همچنین کشور بود.

وی با بیان اینکه روسیه تاکنون خوب به میدان آمده است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به ضرورت هوشیاری نسبت به خطر توطئه آمریکا در منطقه تاکید داشتند.

کد خبر 2979845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha