۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۰

خطیب جمعه اردبیل:

کشور در مسیر عزت و سربلندی است/توجه به معیارهای فاخر در انتخابات

کشور در مسیر عزت و سربلندی است/توجه به معیارهای فاخر در انتخابات

اردبیل- امام جمعه اردبیل با اشاره به مسائل مهم رخ داده در منطقه و جهان و به ویژه سفر پوتین و روسای کشورهای صادرکننده گاز به ایران گفت: بازخورد این رخدادها نشان می‌دهد کشور در مسیر عزت و سربلندی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: شاید کسی باور نمی کرد که این انقلاب به حدی از شکوفایی و رشد و توسعه برسد که رئیس جمهور یک ابرقدرت افتخار کند کشور ما را شریک استراتژیک خود انتخاب کرده و با ترک تشریفات دیپلماتیک، متواضعانه در محضر رهبر انقلاب حاضر و یک و نیم ساعت مشغول رایزنی باشد.

وی با بیان اینکه عزت و ذلت ملت ها در گرو عملکرد حکومت هاست، عزت کنونی کشور را با ذلت دولت همسایه مقایسه کرد و متذکر شد: آنها با یک اشتباه، هم خود و هم ملت خود را سرافکنده کرده و با هر تقلایی ذلتی دیگر برای کشور و ملت خودش درست می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: ما از این موقعیت استثنایی برای کشور می فهمیم راهی که ملت با رهبری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری طی کرده همان راه مقاومت و پافشاری بر اصول و راهی درست بوده و عزت آینده ما نیز در ادامه همین سیاست است.

وی در عین حال با اشاره به اینکه دولت روسیه اعلام کرده که از جهت تجاری و تأمین نیازهای خوراکی ایران و مراکش را جایگزین ترکیه خواهد کرد و از آن طرف پوتین در سفر خود به ایران خط اعتباری پنج میلیارد دلاری برای ایران باز کرد، بیان داشت: این فرصت استثنایی امتحان بزرگی برای مسئولان اجرایی کشور است تا میزان قابلیت خود را نشان دهند.

عاملی با اشاره به سالروز شهادت سید حسن مدرس، وی را نماینده الگو و جامع و طراز نظام جمهوری اسلامی دانست و از مردم خواست در انتخابات آینده مجلس با توجه به چنین معیارهای فاخر برای حساس ترین مرکز تصمیم گیری کشور، نماینده انتخاب کنند.

وی عنوان کرد: اولین شرط در نماینده آرمانی این است که از سر وظیفه شرعی در انتخابات حاضر شود. در آن صورت هیچ وقت راه های غیرقانونی و غیر شرعی، هزینه های سنگین، رقابت های منفی، رفتن به سراغ دلال ها و ... عملی نخواهد شد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به حوادث روز گذشته منطقه «نارداران» باکو گفت: دیروز در جمهوری آذربایجان اتفاقی افتاد و چند نفر در این حادثه کشته شدند که باعث نگرانی شده است، همه می دانند که علماء محل رجوع مردم هستند به همین جهت از دیروز مراجعات زیادی از کشور آذربایجان و از آذری های ایران شده و از این موضوع شدیدا اظهار نگرانی کرده اند.

امام جمعه اردبیل تاکید کرد که دولت آذربایجان با تدبیر خود اجازه ندهد وضع وخیم تر شود.

کد خبر 2979846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha