۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۳۱

معاون آموزش و پرورش لرستان:

۷۴ کلاس آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای معلمان لرستانی برگزار شد

۷۴ کلاس آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای معلمان لرستانی برگزار شد

خرم آباد - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان گفت: ۷۴ کلاس آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای معلمان لرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرید بهرامی ظهر شنبه در کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان به توزیع پنج هزار جلد کتاب پیشگیری از مصرف مواد مخدر بین معلمان نواحی یک و دو آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: ۳۷ کلاس آموزشی پیشگیری از مصرف مواد مخدر برای معلمین ناحیه یک شهرستان خرم آباد برگزار شد و بیش از هزار و ۷۰۰ نفر در این زمینه آموزش دیده اند.

وی افزود: همچنین برای معلمان ناحیه دو آموزش و پرورش خرم آباد نیز ۳۷ کلاس آموزشی پیشگیری از مصرف مواد مخدر برگزار شده که حدود هزار و ۶۰۰ نفر نیز در این زمینه آموزش دیده اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان تعداد نیروهای ستادی این اداره کل را ۴۵۰ نفر برشمرد و بیان داشت: دوره های آموزشی پیشگیری از مصرف مواد مخدر علاوه بر فرهنگیان استان برای نیروهای ستادی آموزش و پرورش لرستان نیز برگزار خواهد شد.

بهرامی با بیان اینکه گرفتن کد ضمن خدمت برای دوره های آموزشی کار سختی است عنوان کرد: با پیگیری های متعدد موفق شدیم برای این دوره ها شش ساعت کد خدمت بگیریم که پس از پایان این دوره ها از معلمان امتحان گرفته خواهد شد و نتایج آن در طرح رتبه بندی معلمین اثر داده می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۲۴ هزار جلد کتاب پیشگیری از مصرف اعتیاد در انبار آموزش و پرورش لرستان موجود بوده و تمامی شرایط برای برگزاری دوره های آموزشی معلمین مهیا شده است اضافه کرد: از ما خواسته شده است این کتابچه ها را تا زمان تامین اعتبار برای برگزاری دوره های آموزشی توزیع نکنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان یادآور شد: در صورت تامین اعتبار برای راه اندازی نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر لرستان ششمین استانی خواهد بود که موفق به راه اندازی این نمایشگاه دائمی شده است.

بهرامی به موضوع اجرای طرح خانه و مدرسه در مدارس استان که از مصوبات جلسه قبلی کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بود اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح به شکل پایلوت مدرسه عباس کامیات خرم آباد در نظر گرفه شده ولی با توجه به طی نکردن دوره تکمیلی این طرح توسط مدرس آن، وزارتخانه با اجرای آن قبل از طی کردن دوره تکمیلی مدرس مخالفت کرده است.

وی به وجود ۴۰ هزار پرسنل در بدنه آموزش و پرورش لرستان اشاره کرد و گفت: در این اداره کل ۳۳ هزار معلم آموزشی و هفت هزار نیروی خدماتی مشغول فعالیت هستند.

بهرامی یادآور شد: برای برگزاری دوره های آموزشی پیشگیری از مصرف مواد مخدر برای فرهنگیان استان از وجود ۵۰ مربی برتر استفاده شده که این مربیان نیز هزار و ۸۰۰ نفر مدرس را تربیت کرده اند تا آموزش فرهنگیان کل استان را عهده دار شوند.

کد خبر 2981610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha