۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۹

معاون دادگستری لرستان مطرح کرد:

سیر صعودی استفاده از سیگار بین زنان/ افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی

سیر صعودی استفاده از سیگار بین زنان/ افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی

خرم آباد – معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: امروز اعتیاد به سیگار و قلیان در زنان سیر صعودی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی شاکرمی ظهر شنبه در کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان به ارتباط ۲۲ دستگاه در حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: هنوز در جامعه مشخص نشده است اعتیاد جرم بوده و یا یک نوع بیماری است.

وی بر لزوم تغییر نگرش جامعه نسبت به این موضوع که اعتیاد یک نوع بیماری است تاکید کرد و بیان داشت: نگرش جامعه نسبت به معتادین نگرش مثبتی نبوده و به جای دست گیری از این افراد و اقدام برای معالجه آن ها اقدام به مچ گیری آن ها می کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان به عدم ارائه خدمات به معتادین بعد از درمان آن ها از سوی دستگاه های مرتبط اشاره کرد و گفت: این خدمات تنها به خدمات کمیته امداد محدود می شود که اصلا کافی نبوده و باید در این راستا اقدامات موثرتری صورت گیرد.

شاکرمی اعتیاد را یکی از مصادیق جرم نرم خواند و اظهار داشت: در بحث اعتیاد همه ۲۲ دستگاه مرتبط با این حوزه  باید وسواس داشته باشند همچنین خانواده نیز به عنوان یک رکن اساسی در پیشگیری از مصرف مواد مخدر نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه امروز اعتیاد به سیگار و قلیان در زنان سیر صعودی دارد و آن را یک افتخار می دانند تصریح کرد: چنین زنانی نمی توانند فرزندان سالمی را تربیت کنند زیرا تربیت یک مقوله مهم بوده که تنها به تامین خوراک و پوشاک مناسب منحصر نمی شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان بر ضرورت شناخت نواحی آسیب پذیر در حوزه اعتیاد تاکید کرد و ادامه داد: متولیان فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه ها در سعود و سقوط جامعه نقش اساسی و مهم دارند زیرا در تربیت و رشد افراد سر وکار دارند.

شاکرمی با اشاره به اینکه امروز دیگر از مواد مخدر سنتی استفاده نمی شود و بیشتر تمایل به سمت مواد مخدر صنعتی است افزود: باید آسیب های مواد مخدر را به جامعه نشان داد و آموزش های مستمری در این حوزه صورت گیرد.

وی بر ضرورت حمایت از خانواده های در معرض آسیب مواد مخدر که در حاشیه شهرها ساکن هستند تاکید کرد و گفت: نباید انتظار داشت در جایی که عدالت اجتماعی وجود نداشته و بیکاری و پارتی بازی و باند بازی وجود داشته باشد اعتیاد نباشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان تبلیغات نادرستی که در خصوص اثرات مثبت مواد مخدر از سوی افراد سودجو مطرح می شود را یک نوع تهدید برای جوانان دانست و افزود: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی بسترساز جرائمی همچون قتل، سرقت و ... است به طوریکه امروز شاهد قتل های خانوادگی بر اثر استفاده از مواد مخدر صنعتی هستیم که متاسفانه به روستاهای ما هم سرایت کرده است.

کد خبر 2981695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha