۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷

به همت حوزه هنری؛

نمایشگاه تصویرسازی«نار سرخ» در سمنان افتتاح شد

نمایشگاه تصویرسازی«نار سرخ» در سمنان افتتاح شد

سمنان - در آستانه اربعین حسینی، نمایشگاه تصویر سازی «نار سرخ» با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان و همچنین استاندار در حوزه هنری استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه تصویرسازی گروهی عاشورا با عنوان «نار سرخ» در آستانه اربعین حسینی، صبح دوشنبه با حضور آیت الله سید محمد شاهچراغی در گالری خورشید حوزه هنری استان سمنان افتتاح شد.

تولیدات و فعالیتهای حوزه هنری معرفی شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در این مراسم با بیان اینکه حوزه هنری استان سمنان دارای فعالیت های خوب و چشمگیری است اما متاسفانه هنرمندان آن گمنام هستند، از رسانه ها خواست تا بیشتر به حوزه هنری و معرفی این نهاد انقلابی بپردازد.

آیت الله شاهچراغی افزود: باید تبلیغات بیشتری برای معرفی و ترویج فرهنگ و هنر دینی و انقلابی صورت گیرد که رسانه های مختلف و سایر دستگاه های مرتبط باید به حوزه هنری برای معرفی هنرمندان و فعالیت های فرهنگی هنری کمک کنند.

وی با تحسین هنرمندان خالق آثار این نمایشگاه تصریح کرد: باید قدر هنرمندان حوزه هنری را دانست و از آنان تقدیر کرد چرا که زحمت فراوانی برای خلق آثار متحمل می شوند که باید مورد تقدیر و تشویق قرار گیرند.

امام جمعه سمنان بیان کرد: هنرمندان برای رضای خداوند در فعالیت های دینی و مذهبی و انقلابی حضور دارند که شایسته است ما هم برای رضای خداوند از تلاش و زحمات آنان تقدیر کنیم.

آیت الله شاهچراغی گفت: با توجه به اینکه در برنامه های مختلفی که در حوزه هنری استان سمنان برگزار شده حضور یافته ام امیدوارم در سفر آتی به شاهرود از حوزه هنری این شهر هم بازدیدی داشته باشم.

فعالیت قابل تحسین حوزه هنری در معرفی فرهنگ عاشورا

استاندار سمنان نیز در این آئین گفت: برگزاری اینگونه نمایشگاه ها برای تمام مردم به ویژه برای قشر جوان و برای افرادی که تحقیق کمتری در این زمینه داشته اند بسیار موثر است.

محمد رضا خباز بیان کرد: خلق چنین آثاری می تواند در آشنایی هر چه بیشتر مردم با فرهنگ امام حسین(ع) و عاشورا  و در رشد بیشتر جامعه تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: شاهد ابتکار خوب در این نمایشگاه بودم که جا دارد از بانوان هنرمند خالق این آثار تشکر کنیم و امیدوارم از این استعدادی که خداوند متعال به آنان عطا فرموده بیشتر استفاده شود.

استاندار سمنان با اشاره به تاثیر هر چه بیشتر آثار بصری گفت: حضور همه افراد حتی دانش آموزان دوره ششم و هفتم در نمایشگاه، عملا همانند مطالعه کتاب مفصلی پیرامون فرهنگ امام حسین(ع) است و در دل و جان آنها موثر واقع می شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در خلال این آئین از آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه بازدید و با هنرمندان خالق آثار نیز به گفت و گو پرداخت.

درنا تدین، عادله امینیان، فاطمه گلپایگانی، نعیمه نعیمی، محدثه عبداللهیان و سمیه حسین پور از اعضای گروه «نار بن» و خالق آثار این نمایشگاه هستند.

موضوع اصلی این نمایشگاه واقعه عاشورا است که روی ۱۵ پارچه روایتگری واقعه عاشورا تصویرسازی شده است.

مهدی جمال مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، امیر بینایی معاون مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، علی عشق رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان، سید محمد رضا طبسی رئیس حوزه هنری شهرستان شاهرود، علی اکبر رستگار معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و... از دیگر مسئولان حاضر در این مراسم بودند.

نمایشگاه تصویر سازی «نار سرخ» تا ۱۸ آذر ماه ۹۴ همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۹ الی ۱۶ در گالری خورشید حوزه هنری استان سمنان به روی علاقمندان گشوده است.

کد خبر 2986469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha