۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۱

معاون سیاسی استاندار فارس:

راه رسیدن به قرآن از كانال عترت است

راه رسیدن به قرآن از كانال عترت است

شیراز- معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس گفت: اگر می خواهیم به قرآن برسیم باید در نظر داشته باشیم که راه رسیدن به قرآن از كانال عترت است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی پژوهش جهرمی پیش از ظهر پنجشنبه در آیین تجلیل از فعالان و یاوران قرآنی فارس که در ابتدای برنامه های هفته قرآن و عترت قرار گرفت، بیان کرد: چون از عترت بهره ای ندارند قرآن را وارنه می فهمند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به خدا به خشونت متوصل می شوند و به نام خدا سر انسان های خدا را می برند، اظهار کرد: به نام خدا بدنامی برای كتاب خدا به ارمغان می آورند.

پژوهش جهرمی با اشاره به اینکه امروز تداعی می كنند اسلام خشونت، خونبار و زشت و زننده و كسل كننده است، تاکید کرد: آنها که دین را نشناخته اند به نام دین از مروجان، مفسران و تبدیل كنندگان قرآن کریم كه عترت هستند به دور افتاده اند. امروز همه ما نیاز داریم كه هم قرآن هم عترت را در كنار هم ببینیم اگر می خواهیم به قرآن برسیم راه رسیدن به قرآن از كانال عترت است چراكه قرآن ناطق و مفسران بزرگ قرآن ائمه هدی(ع) و پیروان آنها هستند كه می توانند قرآن را برای ما بیان و بازگو كنند كه راه زندگی را پیدا كنیم.

اربعین نمادی از بزرگی و عظمت تشیع و اهل بیت است

معاون سیاسی استاندار فارس با تاکید بر اینکه تدبر، فهم و درك اهل بیت(ع) می تواند چراغ هدایتی باشد برای هدایت ما و یافتن راهی كه دنیا و عقبی ما را بیمه كند، ادامه داد: امروز دنیای غرب و انسانیت اگر كه در حیرت و واماندگی یأس نومیدی، دلشوره فردی و جمعی به سر می برد نتیجه این است كه از خدا فاصله گرفته است. امروز اگر دنیای غرب از امكان مادی برخوردار است اما رفاه آسایش و آرامش خاطر در چهره او دیده نمی شود بدین خاطر است که انسان غربی سرگشته و حیرت زده است و در وادی به سر می برد كه نمی داند در كجاست.

وی افزود: تنها راه و نسخه ای كه امروزمی تواند شفابخش برای انسان ناامید و سرخورده قرآن است، اما متأسفانه علی رغم اینكه از بركات قرآن بهره مند هستیم  گرفتار یأسی نومیدی هستیم. اگر امروز درمكتب پزشكان سالانه شاید صدها و هزاران كیلو قرص آرامش بخش مصرف می شود علت این است كه ما از قرآن که آرامش بخش بزرگ است فاصله گرفته ایم.

در ادامه این آیین از فعالان قرآن، عترت و وقف فارس تقدیر شد که محمد علی ذاكری پدر قرای استان فارس، استاد نعمتی كاتب قرآن كریم، علی حقیقی پور در زمینه سفال و كاشی از قرآن و عترت و محمد ستایش در زمینه هنر اصیل فارس و شیراز در این بین قرار گرفتند.

همچنین از علیرضا گودرزی در زمینه هنر خاتم، محمد حسن كاظمی شیرازی یاور وقف استان فارس و رسول تعصب به عنوان یاور وقف استان فارس تقدیر شد

این درحالیست که توسط منوچهر جرجانی چهل و پنجمین وقف به ارزش ۲ میلیارد و نیم میلیون تومان امروز با حضور شاهدان وقف امضا شد و وی ۴ قطعه باغ وقف بیمارستان سرطانی جنوب كشور کرد.

کد خبر 2997113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha