۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۰

امام جمعه گرگان:

کوچه بازاری شدن روضه تاثیرات آن را کم کرده است

کوچه بازاری شدن روضه تاثیرات آن را کم کرده است

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این که کوچه بازاری شدن روضه تاثیرات آن را کم کرده است، گفت: قدیم گاهی بر اثر روضه افراد از حال می رفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، ظهر دوشنبه، در جمع دانش آموزان دبیرستان پسرانه شهید مصطفی خمینی گرگان حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

آیت الله نورمفیدی در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان درباره سن ازدواج دختر و پسر با بیان این که وقتی آنان به بلوغ رسیدند می توانند ازدواج کنند، گفت: در حال حاضر شرایط جامعه به گونه ای نیست که سن بلوغ مناسب ازدواج باشد.

وی با بیان این که برای ازدواج موفق باید پخته بود، این موضوع را شرط تداوم ازدواج دانست و گفت: دختر و پسر وقتی به پختگی برسند شرعا و عرفا می توانند ازدواج کنند.

امام جمعه گرگان در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان که پرسید نظر شما درباره ارتباط کشورما با کشورهای غربی چیست، اظهار کرد: ارتباط که اشکال ندارد ولی برخی کشورها مانند آمریکا استثنا هستند زیرا خودش را قیم دنیا می داند.

وی ادامه داد: ما وقتی به نقطه ای رسیدیم که کشورهای زورگو نتوانند مقابل ما شاخ و شانه بکشند و به نوعی عاقل شوند می توانیم با آن ها ارتباط برقرار کنیم.

آیت الله نورمفیدی به سوال دانش آموزی دیگر درباره تماشای فیلم هایی خارجی که زنان بدون حجاب حضور دارند هم گفت: اگر مشکلی داشته باشد قطعا صدا و سیما پخش نمی کند اما در نمایش فیلم های خارجی باید صدا و سیما اولویت را بر تولیدات داخلی و ایرانی بگذارد.

نباید فیلم های بی محتوا و زننده از صدا و سیما پخش شود

وی اضافه کرد: اگر قرار است فیلم خارجی هم پخش شود اولویت با فیلم هایی باشد که پیامی آموزنده دارند، نباید فیلم های بی محتوا و زننده از صداو سیما پخش شود.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری در بخش دیگر از سوالات که مربوط به قطع درختان بود توضیحاتی ارائه کرد.

وی با بیان این که روایات زیادی درباره منع قطع درختان داریم، اظهار کرد: در روایات آمده است که قطع درختان مانند شکستن بال ملائکه است.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که همواره به شهرداران درباره کاشت درخت و گل تاکید کرده ام، تصریح کرد: وقتی من شنیدم شهردار درختان گلشهر گرگان را درآورده و جای دیگر کاشته اند تا زیرگذر احداث کنند این اقدام را تحسین کردم.

وی در ادامه درباره احترام به پدر و مادر هم گفت: در قرآن و روایات متعدد درباره احترام به پدرو مادر تاکید شده و حتی گفته شده که به پدر و مادر خود اُف نگویید و با آن ها کریمانه صحبت کنید.

وی درپاسخ به این سوال که برهنه شدن برای عزاداری امام حسین (ع) چه حکمی دارد، از این اقدام انتقاد کرد و گفت: اگر بانوان در مجلسی حضور داشته باشند این کار گناه است اما اگر بانوان هم نباشند باز هم جایز نیست زیرا مهم این است که ما از امام حسین (ع) درس یاد بگیریم.

امام جمعه گرگان با بیان این که عزاداری امام حسین (ع) کلاس درس است، تصریح کرد: سینه زدنی که کسی چیزی آن درس نگیرد فایده ای ندارد.

وی با بیان این که مکتب عاشورا مانند یک دانشگاه است، اظهار کرد: حتی غیر مسمانان هم از عاشورا درس می گیرند چه برسد به ما.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که به دلیل کوچه بازاری شدن روضه تاثیرات آن کاهش یافته است، کم شدن گریه در مجالس را یکی از تاثیرات این اتفاق دانست و گفت: نباید در هرکوچه و محله بلند بگذارند و از آن روضه پخش کنند.

وی خواستار تدبیر در مراسم عزاداری های امام حسین (ع) شد و گفت: من مخالف روضه نیستم و خودم روضه خوانم، ولی برای روضه بیش از سه ساعت مطالعه دارم تا با علم حرف بزنم.

وی با بیان این که هفته سه روز بیشتر روضه نمی روم، تصریح کرد: قدیم گاهی بر اثر روضه افراد از حال می رفتند ولی اکنون به دلیل این که زیاد روضه می خوانند حتی گریه هم نمی کنند.

آیت الله نورمفیدی خطاب به جوانان حاضر در جلسه گفت که تقوا را پیشه کنید و نگذارید شیطان به سراغ شما بیاید و اگر آمد خودتان را تذکر دهید.

 

کد خبر 2999650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha