مدیرعامل مخابرات تهران مطرح کرد؛

وزارت علوم به قرارداد شبکه علمی پایبند نیست/ ارائه پیشنهاد جدید

وزارت علوم به قرارداد شبکه علمی پایبند نیست/ ارائه پیشنهاد جدید

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران، اجرا نشدن شبکه علمی کشور را عدم پایبندی وزارت علوم در دولت یازدهم، به تفاهمنامه منعقد شده با مخابرات در دولت قبل، عنوان کرد.

علیرضا صیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد دلایل اجرایی نشدن شبکه علمی کشور در حوزه زیرساخت های فنی اظهار داشت: در دولت قبل، تفاهم نامه ای ۳ جانبه میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت علوم و شرکت مخابرات منعقد شد که موضوع نصب تجهیزات برای راه اندازی شبکه علمی کشور، باید توسط مخابرات انجام می شد.

وی ادامه داد: در این زمینه شرکت مخابرات استان تهران به تامین و نصب تجهیزات مورد نظر در برخی مراکز مخابراتی اقدام کرد که در این راستا ۱۷ دانشگاه از طریق این شبکه در تهران متصل شدند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران گفت: اما در دولت یازدهم و پس از تغییرات مدیریتی در وزارت علوم، این پروژه ملی تداوم نیافت.

وی با بیان اینکه وزارت علوم به قرارداد گذشته پایبند نیست خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال مذاکره برای اجرای ادامه این پروژه هستیم چرا که از لحاظ زیرساختهای فنی، شبکه تا حدودی اجرایی شده است اما وزارت علوم تاکنون هزینه های انجام شده را متقبل نشده است.

صیدی تاکید کرد: پیشنهاد داده ایم که وزارت علوم به تفاهم نامه قبلی، الحاقیه ای بزند تا این پروژه باردیگر آغاز به کار کرده و سایر مراکز علمی پژوهشی را به شبکه متصل کند.

طبق برنامه پنجم توسعه باید بیش از ۲۵۰۰ نقطه دانشگاهی و پژوهشی تا پایان این برنامه به شبکه علمی کشور بپیوندند اما شواهد نشان می دهد که این شبکه تاکنون راه اندازی نشده است.

کد خبر 3001126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha