۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۳۶

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های قزوین:

۷۸ ميليون تن بار و سه ميليون نفر مسافر در استان قزوين جابجا شد

۷۸ ميليون تن بار و سه ميليون نفر مسافر در استان قزوين جابجا شد

قزوين- مديرکل حمل و نقل و پايانه های استان قزوين گفت: در سال گذشته با تلاش شبانه روزی فعالان شبکه حمل ونقل عمومی بيش از ۷۸ ميليون تن کالا و سه ميليون و ۱۰۰ هزار نفر مسافر در استان جابجا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت شعبانی روز چهارشنبه در مراسم تجليل از فعالان صنعت حمل ونقل که در سالن تبليغات اسلامی قزوين برگزار شد، اظهارداشت: درتاریخ تحولات صنعت حمل و نقل کشور، روزهای سرنوشت سازی بوده که نقشی تعیین کننده در انسجام شبکه حمل و نقل داشته اند و ۲۶آذر ۱۳۶۲، از جمله این روزهاست.

وی افزود: دراین روز، حدود ۱۰۰ کشتی حامل کالا دربنادر جنوبی کشور،منتظر تخلیه بار بودند و بحران ناشی ازاتمام ذخیره کالاهای اساسی در کشور از یک سو و تهدید این کشتی ها از سوی عراق، نگرانی هایی را برای مسئولان فراهم کرده بود.

شعبانی تصریح کرد: امام خمینی (ره) درپیامی تاریخی، کامیون داران کشور را به مشارکت درتخلیه کشتی ها فراخواندند و با همت آنان، کشور از وضع بحرانی خارج شد و ۲۶ آذر، به پاس خدمات ناوگان حمل ونقل کشور و برای آگاهی بیشتر جامعه با نقش و جایگاه بخش حمل و نقل دراقتصاد کشور، به عنوان «روز حمل ونقل» انتخاب شد.

مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان قزوین یادآورشد:بخش حمل و نقل تاثیر بسزایی در فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داردو اساس توسعه اقتصادی هر کشور محسوب می شود که توجه به آن می تواند به رونق سایر بخش ها کمک کند.

شعبانی یادآورشد: استان قزوین به دلیل موقعیت استراتژیک جغرافیایی خود که محل اتصال استان های غربی و شمالغرب به پایتخت و مرکز کشور است همچنین به دلیل وجود شهرک ها و تاسیسات صنعتی و تولیدی و مراکز دانشگاهی به قطب تولید تبدیل شده و تقاضای زیادی از حمل و نقل بار و مسافر و جاده ای کشور را به خود اختصاص داده است.

جابجایی سه میلیون مسافر در استان

وی گفت: در سال گذشته ۷۸ میلیون تن کالا و سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان جابجا شد که این آمار با مقایسه جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری بیانگر حجم گسترده کار است.

شعبانی اظهارداشت: ناوگان باری استان با هشت هزار و ۸۵۱ دستگاه و ۱۲ هزار و ۴۰۰ راننده با عمر متوسط ناوگان بالای ۱۹ سال که دو سال از میانگین کشوری بیشتر است فعالیت می کند که باید نوسازی ناوگان مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین تصریح کرد: ناوگان مسافری استان هم با یک هزار و ۱۳ دستگاه خودرو و ۱۵۰۰ راننده فعالیت می کند که عمر متوسط ناوگان مینی بوس ها ۲۵ سال و سواری هشت سال است.

فعالیت ۲۷ مجتمع بین راهی در استان قزوین

شعبانی گفت: تاکنون ۲۷ مجتمع خدماتی رفاهی در استان مشغول فعالیت شده و ۱۲ مجتمع در حال احداث است و به فعالان عرصه حمل و نقل و مسافران و مردم در بخش های بهداشتی، درمانی، رستوران، نمازخانه، جایگاه عرضه سوخت، پارکینگ خدمات مختلف ارائه می دهد.

وی اضافه کرد: آخرین دستاوردهای تکنولوژی و نرم افزاری و سیستم های هوشمند نظارت بر حمل و نقل در استان پیاده شده و در حال توسعه است که با افزایش مدیریت هوشمند زمینه کاهش حوادث و ارتقاء ایمنی جاده ها بخوبی فراهم شده است.

شعبانی یادآورشد: در حال حاضر تردد در ۲۱ نقطه مهم محورهای مواصلاتی استان به صورت آنلاین و لحظه ای کنترل می شود و تصاویر به صورت لحظه ای در ستاد مدیریت بحران قابل مشاهده است.

وی بیان کرد: تاکنون شش دستگاه دوربین ثبت تخلف در محور قزوین به رشت نصب شده که پس از فعالیت انها فوتی های ناشی از تصادفات در این محور به نصف کاهش یافته است.

شعبانی گفت: در ماه گذشته ۱۴ میلیون ترد در محورهای استان ثبت شد که ۱۸ درصد وسایل نقلیه سنگین بوده و به طور متوسط در هر ساعت ۴۴۶ دستگاه وسیله نقلیه در جاده های استان در حال تردد هستند که بیشترین تردد در آزادراه قزوین به آبیک با ۱۵۴۰ تردد در ساعت ثبت شده است.

در این مراسم رجب رحماني، داود محمدی، روح الله عباسپور، نمایندگان استان در مجلس، منوچهر حبيبی معاون عمرانی استانداری، سرهنگ زينلی فرمانده پليس راه، حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی و جوا حق لطفی مدیر راهداری و تشکل های حمل و نقل بار و کالا نیز حضور داشتند.

کد خبر 3002000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha