۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۰۴

وزیر تولیدات دفاعی پاکستان:

پاکستان جنگنده « مشاق» به ترکیه می دهد

 پاکستان جنگنده « مشاق» به ترکیه می دهد

وزیر تولیدات دفاعی پاکستان اعلام کرد پاکستان به ترکیه جنگنده « مشاق» خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اکسپرس نیوز»، «رانا تنویر حسین» وزیر تولیدات دفاعی پاکستان با حضور در پارلمان پاکستان گفت: در دولت جدید تولیدات دفاعی ما دو برابر شده است. ما در تلاشیم برای تامین نیازهای نیروهای نظامی خود ادوات نظامی را به صورت بومی تولید کنیم. در کشور جنگنده های «مشاق» و «جی اف ۱۷» ساخته می شوند.  

وی در ادامه افزود: ما ۸۰ درصد از اداوات نظامی خود را در داخل کشور تولید می کنیم و ۲۰ درصد را نیز از خارج کشور وارد می کنیم. توافقنامه فروش جنگنده «مشاق» با ترکیه به امضا رسیده است و درباره فروش جنگنده «جی اف ۱۷» با هشت کشور گفتگو صورت گرفته است.

او در ادامه تصریح کرد: وزیر کشور برای خرید اسحله مورد نیاز نیروهای تحت امر خود در دراخل کشور قول مساعد داده است. ایالت پنجاب ۸۰ درصد اسلحه خود را از ما خریداری می کند در حالیکه که دولتهای ایالتی خیبر پختونخواه و بلوچستان ۱۰۰ درصد اسلحه مورد نیاز را از داخل کشور خریداری می کنند. طرح خرید خودروهای زره پوش جنگی ایالت سند از کشور «صربستان» در دادگاه عالی پاکستان در دست بررسی است.

لازم به ذکر است بر اساس توافقنامه نظامی که میان دو کشور پاکستان و ترکیه منعقد شده است، آنکارا ۳۴ جنگنده «تی ۳۷» را به صورت رایگان در اختیار اسلام آباد قرار خواهد داد.

کد خبر 3002639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha