۳ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۴۹

آیت الله هاشمی شاهرودی:

کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان نباید وارد رقابت‌های ناسالم شوند

کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان نباید وارد رقابت‌های ناسالم شوند

قم - عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: افرادی که برای مجلس خبرگان کاندیدا شدند باید ملاحظاتی داشته باشند و نباید وارد رقابت‌های ناسالم و غیر اسلامی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی پیش از ظهر پنجشنبه در نهمین جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های داخلی مجلس خبرگان رهبری که در محل دبیرخانه این مجلس در قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: مراسم بزرگداشت ۱۶ تن از اعضای خبرگان رهبری که طی سال‌های اخیر به رحمت خدا رفتند، هشتم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: این بزرگداشت در واقع احترام به بزرگان مجلس خبرگان بخصوص دو رئیس این مجلس، آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله مهدوی‌کنی است و فرصت خوبی برای تبیین و اهمیت جایگاه مجلس خبرگان رهبری است که از برخی مراجع عظام برای حضور و سخنرانی در این بزرگداشت دعوت به عمل آمده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به انتخابات پیش‌رو، با بیان اینکه در دوره‌های گذشته انتخابات مجلس خبرگان از انتخابات مجلس شورای اسلامی مستقل بوده است، افزود: شاکله اسلامی و روحانیتی که بر مجلس خبرگان حاکم بوده است، باید در این انتخابات نیز حفظ شود.

وی افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی، رقابت‌های خاص خودش را دارد و زمینه گسترده‌ای برای تبلیغات کاندیداها به صورت‌های مختلفی همانند پوستر و بنر وجود دارد که البته این وضعیت نباید به انتخابات مجلس خبرگان سرایت کند.

آیت الله هاشمی شاهرودی تصریح کرد: کسانی که برای مجلس خبرگان کاندیدا شدند باید ملاحظاتی داشته باشند و نباید وارد رقابت‌های ناسالم و غیر اسلامی شوند و هزینه‌های هنگفتی نیز نباید برای تبلیغات خرج کنند و آسیب‌هایی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود دارد نباید به انتخابات خبرگان رهبری راه پیدا کند.

فتنه تکفیر در کشورهای اسلامی در حال شکل‌گیری است

وی بیان داشت: امروز در جهان اسلام موضوع فتنه تکفیر در کشورهای اسلامی همانند سوریه، عراق و یمن وجود دارد و ائتلاف‌های صهیونیستی، آمریکایی‌ و آل‌سعود نیز در حال شکل‌گیری است که این امر موضوع خطرناک و حساسی برای جهان اسلام است و هر روز این فتنه‌ها و شعب آن در دنیای اسلام بیشتر می‌شود و مسلمین را مدام تهدید می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی محور اصلی مقابله با فتنه تکفیر است و اگر ما در برابر این فتنه‌ها در سوریه و عراق مقابله نمی‌کردیم، امروز این خطر در نزدیکی‌های مرزهای ما دیده می‌شد و نیروهایی که امروز در این کشورها حضور دارند، در حقیقت به امنیت کشور کمک می‌کنند.

وی گفت: فتنه تکفیر بسیار سنگین است و هدف اصلی آن در واقع از بین بردن جمهوری اسلامی ایران است، چرا که ایران پرچم مقاومت را در جهان برافراشته است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مصوبه‌ای که اخیرا در آمریکا به تصویب رسیده و همچنین حرکاتی که در نیجریه علیه شیعیان و به اسم مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرد، آدرس‌های غلطی است که دشمنان به ملت‌ها می‌دهند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی افزود: متأسفانه عامه مردم و مسلمین در کشورهای اسلامی در غفلت بسر می‌برند و در قبال این‌گونه حرکات، احساس خطر کمتری دارند و دشمنان نیز به گونه‌ای تبلیغات خود را انجام می‌دهند که ملت‌ها تصور می‌کنند اقداماتی که تکفیری‌ها انجام می‌دهند، درست است.

وی با بیان اینکه امروز آل‌سعود تبلیغات گسترده‌ای برای شستشوی افکار جوانان کشورهای اسلامی صورت می‌دهد، افزود: آنها این‌گونه تبلیغ می‌کنند که شیعیان، مخالف و خارج از دایره اسلام هستند و ایران نیز از گروه‌های تروریستی و فتنه‌گر حمایت می‌کند و از این طریق افکار جوانان کشورهای اسلامی را منحرف می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: متأسفانه در مناطق سنی‌نشین کشور هم آل‌سعود تبلیغاتی انجام می‌دهد، هر چند که عُلمای اهل سنت موضوع تکفیری‌ها را محکوم می‌کنند و آنها را انحراف می‌دانند.

باید از ورود افکار تکفیری به کشور جلوگیری کرد

آیت‌الله هاشمی شاهرودی تصریح کرد: در برخی از کشورها در کتب فقهی اهل تسنن، مباحث تکفیری مورد تأکید قرار می‌گیرد و نباید این افکار به کشورمان ورود پیدا کند و اگر چنین شود، سال‌های آینده مولوی‌هایی تربیت می‌شوند که در آینده افکار انحرافی را به جوانان انتقال می‌دهند.

وی افزود: اهل سنت باید مذاهب اربعه را احیا کنند و ما نسبت به ورود افکار انحرافی به حوزه‌های علمیه آنها هشدار می‌دهیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: تکفیری‌ها با ایده و تفکر جهاد در حال دست زدن به کشتار هستند و ما باید به صورت ریشه‌ای با این موضوع برخورد کنیم و در این زمینه باید چاره‌اندیشی شود.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در پایان عنوان کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نیز از جریانات تروریستی و تکفیری حمایت می‌کنند تا از این طریق در مقابل جمهوری اسلامی و اسلام ناب بیایستند.

کد خبر 3008520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha