۴ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۵۲

طی مراسمی و با گلباران گلزار شهدا انجام شد؛

تجدید میثاق مردم ورامین با شهدای انقلاب/بازخوانی خاطرات ۱۰دی ۱۳۵۷

تجدید میثاق مردم ورامین با شهدای انقلاب/بازخوانی خاطرات ۱۰دی ۱۳۵۷

ورامین- در آستانه سالگرد قیام مردم ورامین در سال 1357 گلزار شهدای ۱۰دی این شهرستان طی مراسم باشکوهی گلباران شد و مردم این شهرستان یک بار دیگر با آرمان های شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین گلباران مزار شهدای ۱۰دی سال ۵۷ شهرستان ورامین، ظهر جمعه  با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه، حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس ستاد گرامیداشت ۹ دی شهرستان های استان تهران، مسئولان و مدیران، نیروهای انتظامی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم ورامین برگزار شد.

 این مراسم در آستانه سالگرد قیام تاریخی مردم ورامین در ۱۰ دی ۵۷ و شهادت شهیدان میرزایی، کریمی و شیرازی از سوی ستاد برگزاری مراسم یوم الله ۹ و ۱۰ دی شهرستان ورامین تدارک دیده شده بود.

تجدید میثاق مجدد مردم ورامین با شهدای ۱۰ دی سال ۵۷

در این آیین فرهنگی، مردم شهید پرور و انقلابی ورامین پس از اقامه نماز پرشکوه جمعه، از مقابل مسجد صاحب الزمان(عج) به سوی حسینیه شاه حسین(ع) حرکت کردند.

مردم شهرستان ورامین در طول مسیر، بارها با سر دادن شعارهایی، یاد و خاطره شهدای ۱۰ دی سال ۵۷ این منطقه را گرامی داشته و بر ادامه یافتن راه و مسیر شهدای انقلاب اسلامی از جمله شهدای دهم دی تأکید کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم با حضور در حسینیه شاه حسین(ع)، بر سر مزار شهیدان محمد حسین شیرازی و ابوالفتح گلعباسی دو تن از شهدای سال ۵۷ ورامین حاضر شده و با نثار گل، با آرمان های بلند شهدای انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

مردم ورامین در خط مقدم دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی قرار دارند

حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس ستاد برگزاری مراسم یوم الله ۹ و ۱۰ دی شهرستان های استان تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هر ساله و در آستانه سالگرد شهادت شهدای ۱۰ دی شهرستان ورامین، آیین گلباران مزار شهدای این قیام تاریخی برگزار می شود.

وی افزود: مردم شهرستان ورامین با حضور پرشور خود در این آیین معنوی و فرهنگی، تجدید میثاقی دوباره با آرمان های بلند شهدای انقلاب اسلامی از جمله شهدای ۱۰ دی می کنند.

قیام ۱۰ دی سال ۵۷ هیچگاه از اذهان مردم ورامین پاک نخواهد شد

محمودی ادامه داد: مردم شهرستان ورامین از ۱۵ خرداد سال ۴۲، به عنوان اولین لبیک گویان به ندای امام راحل که نامشان در تاریخ ثبت شده، تا به امروز در کنار ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی قرار داشتند.

وی اضافه کرد: قیام ۱۰ دی سال ۵۷ مردم ورامین، به عنوان سند پرافتخار در تاریخ مبارزات مردم این منطقه می درخشد و هیچگاه از اذهان مردم پاک نخواهد شد.

محمودی گفت: مردم ورامین در ۹ و ۱۰ دی سال ۸۸ بار دیگر با اقتدا به شهدای ۱۰ دی سال ۵۷، به صحنه آمدند و حماسه ای ماندگار و فراموش نشدنی را به ثبت رساندند که موجب تقویت جایگاه نظام اسلامی و ولایت فقیه شد.

هدف از برنامه های ۹ دی بصیرت افزایی است

امام جمعه موقت ورامین یادآور شد: آن روز، شهدای ۱۰ دی با نثار خون مطهرشان به وظیفه خود عمل کردند و امروز نیز ما وظیفه داریم با تمام توان و ظرفیت، پاسدار ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی باشیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران گفت: در طول هفته آینده، برنامه های متعددی با حضور شخصیت ها و مسئولان کشوری به مناسبت یوم الله ۹ و ۱۰ دی در ورامین برگزار می شود.

وی ادامه داد: برنامه های گرامیداشت یوم الله نهم و دهم دیماه، به دنبال افزایش آگاهی و بصیرت مردم است و این اهداف در مراسم های پیش رو دنبال خواهد شد.

گفتنی است که دهم دیماه ۵۷ را باید نقطه عطفی در تاریخ ورامین محسوب کرد، زیرا در این روز سه نفر از مبارزین انقلابی این منطقه به نام‌های شهیدان حسن کریمی، محمد حسین شیرازی و مسعود میرزایی در حمله نیروهای رژیم پهلوی به راهپیمایی کنندگان ورامینی به شهادت رسیدند.

لازم به ذکر است که شهیدان محمد حسین شیرازی و ابوالفتح گلعباسی در حسینیه شاه حسین(ع) شهرستان ورامین مدفون هستند و در کنار شهیدان حسن کریمی، تقی روستایی، حسن الیکاهی، سید مهدی سید فاطمی، احمد میرزایی، محمود میرزایی، سهم دینی و حسن پازوکی، ۱۰شهید سال ۵۷ منطقه ورامین را تشکیل می دهند.

 

کد خبر 3009029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha