۵ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۲۳

مدیركل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان:

سن ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان مناسب نیست

سن ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان مناسب نیست

اصفهان - مدیركل حفاظت از محیط زیست اصفهان افزایش سن ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان را از چالش‌های شهر دانست و گفت:‌ ضروری است كه تجهیزات مورد استفاده برای تمیز كردن شهر اصفهان نیز به روز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا ظهرابی ظهر شنبه با حضور در یكصد و پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به كیفیت نامطلوب هوا در شهر اصفهان اظهار داشت: این در حالی است هر روز صنعت جدیدی در اصفهان بارگذاری می‌شود.

وی با اشاره به اجرای حدود دو ساله طرح جامع كاهش آلاینده‌های هوا در شهر اصفهان ابراز داشت:‌ این طرح از ابتدای سال ۹۳ آغاز شد و با توجه به اجرای برنامه‌های این طرح و مقایسه آماری می‌توان گفت در سال ۹۳ و ۹۴ تعداد روزهای سالم اصفهان افزایش داشته است.

مدیركل اداره حفاظت از محیط زیست استان اصفهان در ادامه با بیان اینكه در سه سال اخیر شیب كاهش آلاینده‌ها در شهر اصفهان چندان مطلوب نبوده است،‌ اضافه كرد: سال ۹۲ در اصفهان ۵۴ روز هوای خطرناک اعلام شد و تعداد این روزها در سال ۹۳ به ۲۷ روز كاهش یافت و در سال ۹۴ نیز تاكنون این آمار به ۳۴ روز رسیده است که این امر مطلوب نیست.

وی در خصوص وضعیت هوای سالم شهر اصفهان طی سه سال اخیر ابراز داشت: بر اساس آمار ارائه شده تعداد روزهای سالم شهر اصفهان در سال ۹۲، ۷۲ روز در سال ۹۳ ، ۱۴۶ روز و در سال جاری نیز تاكنون ۱۸۶ روز گزارش شده است.

آب پس از ۱۵ سال به تالاب گاوخونی رسید

 ظهرابی در ادامه با بیان اینكه در خصوص آلودگی آب در اصفهان حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، ‌افزود:‌ اما در اینجا به این مساله اشاره می‌كنم كه امروز و پس از ۱۰ الی ۱۵ سال آب به تالاب گاوخونی رسیده است و این را به فال نیك می‌گیریم.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب شیرابه‌ها در شهر اصفهان و آلاینده بوده این شیرابه‌ها ادامه داد: شهرداری در این زمینه اقداماتی را انجام داده است ولی كافی نبوده و باید توجه بیشتری به این امر داشته باشیم.

مدیركل اداره حفاظت از محیط زیست استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینكه انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری،‌شورای شهر و محیط زیست استان اصفهان ضروری است تا بتوان نسبت به كنترل آلاینده‌ها اقدام كرد،‌ افزود: با انعقاد این تفاهم‌نامه می‌توان از ظرفیت‌های موجود در این نهاد برای نصب دستگاه‌های سنجش آلاینده در صنایع استفاده كرد و محیط زیست نیز نقش نظارتی خود را ایفا كند.

وی افزایش سن ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان را نیز از دیگر چالش‌های این شهر عنوان كرد و ابراز داشت:‌ همچنین ضروری است كه تجهیزات مورد استفاده برای تمیز كردن شهر اصفهان به روزتر شود تا روند تمیزی شهر اصفهان نیز از این حالت خارج شود و بهبودی در این زمینه داشته باشیم.

ظهرابی در ادامه با بیان اینكه تمام برنامه‌های زیست محیطی شهر اصفهان با استفاده از طرح آمایش سرزمین برنامه‌ریزی شده است،‌ افزود: در این راستا نیز در برنامه ششم توسعه به این مسئله پرداخته شده است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه در آینده عملکرد خوبی را داشته باشیم.

وی در خصوص برخی انتقادات اعضای شورای شهر اصفهان در خصوص نبود برخورد جدی از سوی محیط زیست با صنایع آلاینده شهر اصفهان اظهار داشت: امروز ذوب آهن با عنوان یک صنعت آلاینده در استان مطرح است و ما با آن برخوردهای جدی را انجام داده و شکایت خود را به مراجع قانونی اعلام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین برخورد جدی با واحدهای تولیدی ساخت گچ انجام شده و همه آن‌ها به خارج از شهر اصفهان منتقل شده‌اند.

کد خبر 3009999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha