۵ دی ۱۳۹۴، ۱۸:۲۵

فرماندار دامغان:

ثبت نام ۲۱ نفر برای انتخابات مجلس از دامغان/ یک نفر انصراف داد

ثبت نام ۲۱ نفر برای انتخابات مجلس از دامغان/ یک نفر انصراف داد

دامغان- فرماندار حوزه انتخابیه شهرستان دامغان ضمن اشاره به پایان مهلت قانونی ثبت نام کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۱ نفر از دامغان ثبت نام کردند که صبح امروز یک نفر انصراف داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مجد عصر شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل فرمانداری شهرستان دامغان اظهار داشت: در مدت هفت روز ثبت نام کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان شاهد حضور چهره های مختلف برای این دوره بودیم.

وی اضافه کرد: در بین ۲۱ نفر از ثبت نام کنندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان دامغان یک نفر خانم وجود دارد.

انصراف یک نفر از انتخابات در دامغان

فرماندار دامغان درباره تحصیلات ثبت نام کنندگان در این دوره انتخابات، گفت: در بین کاندیدای این دوره از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی چهار نفر دارای مدرک دکترا و مابقی دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس هستند همچنین جوان ترین کاندیدای این دوره سی ساله و مسن ترین آن پنجاه و هفت سال سن دارد.

مجد همچنین با اشاره به انصراف یک نفر از حوزه انتخابیه دامغان و رسیدن تعداد داوطلبان به ۲۰نفر بیان داشت: در ساعات ابتدایی صبح امروز شنبه یک نفر از کاندیدا انصراف خود را از حضور در این دوره از انتخابات طی نامه کتبی به فرمانداری اعلام و هم اکنون موضوع برای بررسی در اولین جلسه هیئت اجرایی انتخابات این شهرستان به این نهاد ارجاع داده شده است.

وی افزود: کار استعلام از مراجع چهارگانه که در قانون قید شده برای کاندیدا از صبح امروز آغاز و به مدت ده روز ادامه خواهد داشت و صلاحیت کاندیدا در هیئت اجرایی مورد بررسی قرار می گیرد.

تعداد ثبت نام کنندگان دو برابر دور قبل

مقام عالی دولت در شهرستان دامغان با بیان اینکه در این دوره از انتخابات از افزایش دو برابری کاندیدا مواجه بودیم، گفت: در دوره قبل یازده نفر داوطلب حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان دامغان شده بودند که در این دوره این عدد به بیست نفر افزایش پیدا کرد.

مجد با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ نفر وظیفه برگزاری انتخابات را در این شهرستان در روز هفتم اسفند ماه سال جاری بر عهده دارند، ابراز داشت: این تعداد نیروی انسانی شامل عوامل هیئت اجرایی، اعضای شعب اخذ رأی، هیئت نظارت، نیروهای نظامی و انتظامی تشکیل می دهند.

وی ضمن اشاره به اینکه برای برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۹۳ شعبه اخذ رأی در شهرستان دامغان پیش بینی شده است، اضافه کرد: مجریان و برگزار کنندگان انتخابات در نهایت امانت داری، قانون مداری و بی طرفی کامل برای پر شور برگزار شدن انتخابات تلاش خواهد کرد و از پرداختن به مسائل حاشیه ای پرهیز خواهد شد.

مجد در پایان گفت: کلاس های آموزشی ویژه نمایندگان فرماندار و اعضای شعب اخذ رأی در آینده نزدیک برگزار خواهد شد تا با روند چگونگی انجام انتخابات و رأی گیری آشنا شوند.

گفتنی است متولدان هفتم اسفند سال ۷۶ به قبل می توانند در انتخابات شرکت و رأی دهند.

کد خبر 3010030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha