۱۰ دی ۱۳۹۴، ۹:۳۲

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

پیام ۹ دی این است که از سابقه افراد بت نسازیم

پیام ۹ دی این است که از سابقه افراد بت نسازیم

زنجان-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه پیام ۹ دی این است که از سابقه افراد بت نسازیم تاکید کرد: امروز معیار برای ما مقام رهبری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صفی یاری شامگاه چهارشنبه درمراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در حسینیه اعظم زنجان افزود:آن کس که نگاه و موضعش با نگاه و موضع مقام رهبری منطبق است، آن کسی است که در تراز انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد:  کسانی که در فتنه ۸۸ آرمان‌های امام را زیر پا گذاشتند. کسانی که در فتنه ۸۸ اصول امام را زیر پا گذاشتند. کسانی که در فتنه ۸۸ عکس امام را پاره پاره کردند، امروز به نام امام، به بهانه امام صحنه و میدان نظام را تسخیر نکنند.

فتنه ۸۸ زنگ هشداری بود و حماسه ۹ دی زنگ بیدارباشی برای خواص

حجت الاسلام صفی یاری گفت: فتنه ۸۸ زنگ هشداری بود و حماسه ۹ دی زنگ بیدارباشی برای خواص که هشدارهای رهبری و مردم انقلابی و همیشه در صحنه را جدی بگیرید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه روز ۹ دی روز بصیریت است افزود: روز ۹ دی روز بصیریت است  یعنی فضایی در ذهن ایجاد کرده و به یک تحلیل درست برسیم که حق را از باطل تشخیص دهیم با بینش درست که در این راستا قطب‌نمای ما مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام صفی یاری با هشدار در خصوص اینکه  دشمنان برای خبرگان رهبری برنامه‌ها دارند.  افزود: انتخابات هفتم اسفندماه در پیش است و دشمن برنامه‌های زیادی برای این روز تدارک دیده است. دشمنان عمود خیمه نظام را که رهبری است نشانه گرفته‌اند. دشمنان برای خبرگان رهبری برنامه‌ها دارند. مردم در حماسه ۹ دی ولی خود را تنها نگذاشتند.

وی با یادآوری حوادث روز عاشورای سال ۸۸ و اهانت های فتنه گران در این روز افزود: هویت انقلاب و نظام ما عاشورا است و فتنه‌گران در روز عاشورا چه کارها که نکردند. این‌ها همه برنامه‌ریزی شده بود. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه سران فتنه و فتنه‌گران جرایم نابخشودنی مرتکب شدند افزود: توهین به مقدسات، توهین به داشته‌های این مردم، زیر سئوال بردن مشروعیت انتخابات این نظام، هیچ‌کدام قابل بخشش نیست.

حجت الاسلام صفی یاری گفت: فتنه‌گران به نظام تهمت دروغ و تقلب زدند و هیچ‌گاه نتوانستند گفته خود را ثابت کنند و هنوز هم برخی از آن‌ها بر سر ادعاهای خود پافشاری می‌کنند. فتنه‌گران دشمن را به براندازی نظام امیدوار کردند.

فتنه گران به اعتماد مردم خدشه وارد کردند

وی ادامه داد: اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه نظام است که فتنه گران به این اعتماد را خدشه‌دار کردند و به اقتدار بین‌المللی نظام را خدشه‌دار کردند. ما در سراسر دنیا انسان‌های آزاده‌ای داریم که دل در گرو این نظام دارند و فتنه ۸۸ باعث ایجاد تردید در اذهان جهانی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت:  به نظام و رهبری نظام ظلم کردند. سران فتنه و فتنه‌گران حق ندارند مظلوم‌نمایی کنند. باید به اشتباهات خود اقرار کنند.

حجت الاسلام صفی یاری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، استمرار انقلاب محمدی(ص)هم در هدف‌گذاری، هم در چشم‌انداز و هم در آرمان‌ها است افزود: حضرت امام خمینی(ره)تحت فشار از ۴۲ اولین ندای انقلاب را سر داد تا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تا زمان ارتحال‌شان چقدر تحت فشار دشمنان بودند و دشمن چه توطئه‌ها نکرد که انقلاب در نطفه خفه شود که این همان استراتژی براندازی مستقیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به ترور بزرگان و چهره های تاثیرگذار نظام در اوایل پیروزی انقلاب  اسلامی ایران  افزود:  به یکباره ۷۲ شخصیت تراز اول نظام شهید می‌شوند، به یکباره نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور یک مملکت را از او می‌گیرند که این‌ها همگی استراتژی براندازی است. امام نگاه بلند و آسمانی به این انقلاب داشتند.

صفی یاری گفت: دشمن استراتژی دوم خود را با ترورها آغاز کرد، تهدیدها و تحریم‌ها شروع شد. آن هم کارساز نبود و دست به استراتژی سوم که همان فتنه بود زد با این هدف که فضا را آلوده کرده و عناصر خودی را مورد هدف قرار دهند.

نباید تصور کنیم که فتنه ۸۸ یک‌روزه به وجود آمد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد:  استراتژی براندازی مستقیم نظام جمهوری اسلامی ایران ناکام ماند با هدایت‌های پیامبرگونه امام، عنایت الهی و حضور این مردم در صحنه انقلاب و نظام. هشت سال جنگیدیم و روز به روز مستحکم‌تر شدیم.

حجت الاسلام صفی یاری  افزود: نباید تصور کنیم که فتنه ۸۸ یک‌روزه به وجود آمد و انتخاب بهانه بود؛ چرا که شاهد برگزاری انتخاباتی شکوهمند و با حضور حداکثری مردم بودیم. به قول مقام معظم رهبری فتنه ۸۸ از سال‌ها قبل طراحی شده بود. رهبری از سال‌ها پیش در مورد فتنه هشدارهای لازم را داده بودند و به خواص توصیه می‌کردند که حواس‌شان جمع باشد.

وی با  بیان اینکه درفضای غبار آلود  تشخیص حق و باطل سخت می‌شود افزود: نبود بصیرت باعث شد که امام حسن(ع) به مسلخ خون برود و تنهایی امام حسن(ع) هم محصول همین فتنه بود که ایشان را تنهاترین سردار کرد. از فتنه نباید غافل بود و نباید از کنار آن به سادگی گذشت.

باید به عمق ۹ دی رفت و ریشه‌های آن را بازبینی کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان  گفت: رهبری تأکید می‌کنند در این زمینه. باید به عمق ۹ دی رفت و ریشه‌های آن را بازبینی کرد در فتنه ۸۸ باید تأمل کرد و دید چه عواملی باعث به وجود آمدن حماسه ۹ دی شد. بر روی فتنه ۸۸ باید تأمل کرد.

وی با بیان اینکه در واقعه عاشورا فتنه را به عینه دیدیم افزود: در فتنه فضا چنان غبارآلود می‌شود که تشخیص حق و باطل سخت می‌شود. سخت بودن این تشخیص دلیل بر آن نمی‌شود که ولی‌امر مسلمین را تنها بگذاریم و خود را کنار بکشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان  با اشاره به توطئه های دشمنان علیه مسلمانان در صدر اسلام گفت: بعد از اینکه پیامبر مبعوث شدند، دشمنان منافع خود را در خطر دیدند و توطئه‌های بی‌شماری را علیه پیامبر سامان دادند که می‌توان توطئه‌ها را در سه روش خلاصه کرد.

حجت الاسلام صفی یاری افزود: روش اول بحث براندازی مستقیم بود، یعنی برای مواجهه با پیامبر اسلام در بحث ریشه‌کنی نهضت انواع روش‌ها را در بوته آزمایش قرار دادند اما موفق نشدند و اراده خداوند بر این بود که خورشید جهان‌تاب اسلام تا قیامت به تابش خود ادامه دهد؛ چرا که خداوند اراده کرده بود که اسلام باقی بماند.

وی ادامه داد: روش دوم بحث از کار انداختن سرمایه‌های اجتماعی و منابع انسانی و جهانی بود که قصد داشتند پیامبر را تنها بگذارند و انواع توطئه‌ها را امتحان کردند، شکنجه و تبعید کردند. این در حالی است که سمیه‌ها و عمارها زیر این شکنجه‌ها تاب آوردند تا اسلام بماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: روش سوم استراتژی فتنه بود که بعد از رحلت پیامبر این استراتژی را تشدید و عملیاتی کردند. فضا را چنان غبارآلود و شبهناک کردند و کار به جایی رسید که مردم ماندند که بین حضرت علی (ع) و معاویه کدام را انتخاب کنند.

کد خبر 3013526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha