۱۰ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۵۰

علی اکبر ولایتی:

محدود کردن ثبت نام مجلس ایرادی اساسی است

محدود کردن ثبت نام مجلس ایرادی اساسی است

مشهد- رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: محدود کردن ثبت نام مجلس ایرادات اساسی ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی در حاشیه نخستین اجلاس سراسری استادان دانشگاه فرهنگیان در جمع خبرنگاران بیان کرد: این موضوع که تعداد داوطلبان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری زیاد است ایرادی به انتخابات وارد نمی کند.

وی با بیان اینکه نمی توان مردم را محدود کرد، گفت: محدود کردن ثبت نام باعث ایجاد ایرادات اساسی تر در روند ثبت نام داوطلبان خواهد شد.

دکتر ولایتی ادامه داد: براساس معیارهای شورای نگهبان و نظارت استصوابی این شورا صلاحیت داوطلبان بررسی و افراد تأیید شده اعلام خواهند شد.

وی با اشاره به سخنان آیت الله جنتی مبنی بر اینکه تعداد زیاد داوطلبان زحمت شورای نگهبان را زیاد کرده است، گفت: تنها مشکلی که در خصوص تعداد زیاد داوطلبان وجود دارد، همین مسئله است.

مقصران اصلی فتنه ۸۸ خارجی ها بودند

ولایتی گفت: حماسه ۹ دی تجدید بیعت با نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بود و در این روز حتی افرادی که فریب فتنه را خورده بودند در اجتماع مردم حضور پیدا کردند و حمایت خود را از نظام اعلام کردند.

وی تأکید کرد: در فتنه ۸۸ مقصران اصلی که بیشتر خارجی ها و وابستگان آن ها بودند پشت صحنه قرار گرفته بودند و حماسه ۹ دی نشان داد که اکثریت قریب به اتفاق مردم به نظام جمهوری اسلامی پایبند هستند.

مشهد- مشاور مقام مظعم رهبری در امور بین الملل گفت: به دلیل علاقه شخصی به تحقیق در حوزه تمدن اسلامی وارد شده ام و آثاری در این زمینه نوشته ام و در اجبار دانشگاه ها برای تدریس کتاب هایم نقشی ندارم.

وی همچنین در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی بر این که چرا در برخسی از دانشگاه ها به اجبار کتاب های شما به عنوان دروس عمومی و تخصصی رشته تاریخ و تمدن اسلامی تدریس می شود پاسخ داد:  در این اجیار هیچ نقشی ندارم و ورودم به حوزه تمدن اسلامی و تاریخ علم در جهان اسلام براساس علاقه شخصی بوده است.

وی ادامه داد: تمدن اسلامی به مدت هزار سال پرچمدار تمدن دنیا بوده است و من هم مانند نویسندگان دیگر آثاری در این زمینه عرضه کردم.

 

 

کد خبر 3013784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha