۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۰۷

نوشته مرحوم سید جعفر شهیدی؛

بسته­ فرهنگی «چهره‌­های معصومین علیهم ­السلام» منتشر شد

بسته­ فرهنگی «چهره‌­های معصومین علیهم ­السلام» منتشر شد

بسته­ فرهنگی «چهره‌­های معصومین علیهم ­السلام» شامل ۵ کتاب از آثار مرحوم شهیدی از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدجعفر شهیدی، ادیب، نویسنده­ و مورخ معاصر است. وی، آثار متعددی در حوزه­ تاریخ و سیره­ معصومین (ع) از خود به یادگار گذاشته که برخی از آنها تاکنون ده‌ها بار به چاپ رسیده است.

دکتر شهیدی در زمان حیات خود، نشر تعداد قابل توجهی از آثار خود را به دفتر نشر فرهنگ اسلامی سپرد. این آثار، در عین برخورداری از ژرفای علمی، با زبانی سلیس، به مطالب اصلی و غیرحاشیه­‌ای پرداخته و به همین دلیل با استقبال خوانندگان رو به رو شده است.

بسته­ فرهنگی «چهره‌­های معصومین علیهم ­السلام»، شامل ۵ جلد کتاب، از آثار ماندگار مرحوم شهیدی است که پیش از این به صورت جدا از هم، بارها تجدید چاپ شده بودند و اینک در کنار هم، به شکل یک مجموعه، منتشر شده است.

این کتابها، شامل موارد ذیل است:

۱. علی از زبان علی، یا زندگانی امیرمؤمنان علی علیه ­السلام: این کتاب، دربرگیرنده­ ۲۸ فصل است که در هر فصل، خواننده با گوشه­‌هایی از شخصیّت امام علی (ع)، زندگی، اخلاق، رفتار و نیز فرازهایی متعدد از اوضاع اجتماعی و سیاسی زمان ایشان و نوع عملکردهای آن حضرت، آشنا می­‌شود.

۲. زندگانی فاطمه زهرا سلام ­الله علیها: این کتاب نیز که دربرگیرنده­ ۲۹ فصل است، کندوکاوی است پردامنه و فراگیر، راجع به شخصیت حضرت فاطمه، از تولد تا شهادت.

۳. قیام حسین علیه­ السلام: این کتاب که پژوهشی تازه، پیرامون قیام امام حسین (ع) است، در ۳۰ فصل ارائه شده و شامل اطلاعاتی بسیار دقیق درباره­ این حادثه­ است.

۴. زندگانی علی ­ابن­ الحسین (ع) : این کتاب، شامل ۱۷ فصل است و نویسنده سعی بر آن داشته با دقت نظر بر مستندات قطعی، شرحی مفصل از زندگانی حضرت سجاد(ع) را پیش روی خوانندگان قرار دهد.

۵. زندگانی امام صادق، جعفربن محمد علیه ­السلام: این کتاب، شامل ۱۵ فصل است که طی آن، نویسنده به معرفی کامل آن امام همام، چه از نظر فردی، و چه اجتماعی و سیاسی، و بخصوص مسال علمی و فقاهتی پرداخته است.

مشخصات این ۵ کتاب به شرح زیر است: زندگانی امیرمؤمنان علی (ع): چاپ سی و هشتم/ ۲۲۱ صفحه/ ۹۰۰۰۰ ریال، زندگانی فاطمه زهرا (س): چاپ پنجاه و هشتم/ ۲۹۶ صفحه/ ۱۲۰۰۰۰ ریال، قیام حسین (ع) : چاپ چهل و نهم/ ۲۲۰ صفحه/ ۹۰۰۰۰ ریال، زندگانی علی ا­بن الحسین (ع): چاپ هجدهم/ ۹۶۰۰۰ ریال و زندگانی امام صادق (ع): چاپ دوازدهم/ ۶۰۰۰۰ ریال

مجموعه  «چهره‌­های معصومین علیهم ­السلام» به صورت یک بسته، به مبلغ  ۵۰۰ هزار ریال از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی در اختیار خوانندگان قرار گرفته است. هر پنج کتاب، حاوی فهرست مآخذ، نمایه اشخاص، نمایه اقوام، نمایه کتب، و نمایه اماکن است.

کد خبر 3014655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha