۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۵۳

مدیر ترویج جهادکشاورزی سمنان خبر داد:

برگزاری ۱۵کارگاه آموزشی ترویجی برای بهره برداران کشاورزی در سمنان

برگزاری ۱۵کارگاه آموزشی ترویجی برای بهره برداران کشاورزی در سمنان

سمنان - مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: در ماه گذشته ۱۵ کارگاه آموزشی ترویجی برای بهره برداران کشاورزی استان برگزار شد.

علی مومن در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به برگزاری ۱۵ دوره و کارگاه  آموزشی ترویجی برای بهره برداری بخش کشاورزی در استان سمنان، افزود: عملیات زمستانه مبارزه با آفات، شیوه های مبارزه با علف های هرز غلات و آمادگی برای مبارزه در زمان مناسب، بهداشت فرآورده های گوشتی، دوره مهارتی پرورش گوسفند و بز، یکپارچه سازی اراضی کشاورزی، توسعه روش های آبیاری نوین و ... به حجم ۳۷۵ نفر روز در سطح شهرستان های استان انجام شد.

وی یادآور شد: بررسی وضعیت سایت های الگویی گندم، برگزاری همایش پسته با همکاری نظام صنفی و کانون بسیج مهندسان کشاورزی در دامغان، رکوردگیری از مزرعه پنبه، هماهنگی برای بازدید ۳۰ کشاورز از نمایشگاه ادوات کشاورزی در اصفهان، برگزاری نشست مدیرعامل صندوق های اعتباری خرد زنان روستایی در دامغان، پیگیری برای ثبت اتحادیه  زنان روستایی  و دو صندوق  جدید اعتبارات خرد زنان از مهمترین اقدامات این مدیریت در ماه گذشته  بوده است.

مرمت  و لایروبی ۴ رشته  قنات در میامی

مدیر جهادکشاورزی میامی نیز در این گفتگو از شروع کار مرمت و لایروبی چهار رشته قنات در این شهرستان خبر داد و گفت: برای کول گذاری و بازسازی این قنات ها برۀورد می شود از محل منابع دولتی و مشارکت بهره برداران حدود دو میلیارد ریال هزینه شود.

عباسعلی کردی همچنین از اجرای طرح انتقال آب کشاورزی با لوله به طول ۳۰۰ متر نیز خبر داد و  افزود: این طرح با مشارکت ۱۵ درصدی بهره بردار و صرف ۱۰۰ میلیون ریال  اعتبار دولتی انجام شد.

وی همچنین در خصوص احداث  استخر های ذخیره  آب کشاورزی با مشارکت بهره برداران هم گفت: بیش از سه هزار و ۸۰۰ متر مربع ورق پلی اتیلن برای پوشش داخل استخرها، دو هزار و ۵۰۰ متر مربع فنس و ۲۷۰ پایه فلزی نیز برای حصار کشی و ایمنی این  استخر ها توزیع شده است.

کد خبر 3016550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha