۱۵ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۰۷

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

انرژی‌های نو در ساخت مدارس استفاده می شود

انرژی‌های نو در ساخت مدارس استفاده می شود

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: دنیا به سمت انرژی‌های خورشیدی، باد و سایر انرژی‌های پاک است که در نظر داریم حداقل در هر استان ساخت ۲ پروژه را با استفاده از انرژی نو آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رئیسی در گردهمایی مدیران نوسازی مدارس سراسر کشور اظهار داشت: اعتبارات عمرانی مصوب آموزش و پرورش در بخش ملی و استانی حدود دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب استانی و حدود هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات ملی است، ضمن اینکه اعتبارات قابل قبولی طبق ماده ۱۰۰ ابلاغ شده که ۷۸ میلیارد تومان است.

وی افزود: ۵۱ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی کل کشور است که ۴ درصد آن به آموزش و پرورش اختصاص دارد و تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی ما تخصیص یافته که ۸۲۰ میلیارد تومان آن ملی و ۱۸۰ میلیارد استانی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: تعداد هزار و ۳۰۰ پروژه آموزشی در نیمه اول سال تخصیص داده شد و پیش بینی می کنیم این عدد تا پایان سال به ۲ هزار پروژه آموزشی برسد و از سال ۹۲ تاکنون ۲۵ هزار کلاس درس جدید با ۳.۵ میلیون متر مربع زیربنا در آموزش و پرورش ساخته شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تعداد ۸ هزار پروژه آموزش نیمه تمام در کشور طی یکی دو سال اخیر داشته ایم که عدد آن به شدت کاهش یافته و به ۵ هزار و ۳۰۰ پروژه رسیده است.

به گفته وی، از مبلغ ۴۲۰ میلیارد تومان عوارض مربوط به گاز، تاکنون ۱۴۳ میلیارد آن اختصاص یافته است.

رئیسی بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد اعتبارات صرف ایمنی مدارس می شود و از سال جاری قرار است ۶۰۰ هزار تن قیر رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا بخشی از تعمیرات در مدارس انجام شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: دنیا به سمت انرژی های خورشیدی، باد و سایر انرژی های پاک است که در نظر داریم حداقل در هر استان دو پروژه را با موضوع انرژی نو آغاز کنیم.

کد خبر 3017705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha