۱۵ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۲۴

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان:

صلاحیت ۱۴ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در زنجان تائید نشد

صلاحیت ۱۴ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در زنجان تائید نشد

زنجان-رئیس ستاد انتخابات استان زنجان از اتمام بررسی صلاحیت داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیئت های اجرایی خبرداد و گفت:صلاحیت تعداد ۱۴ نفر از دواطلبان تائید نشد.

حمید رضا شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هیئت های اجرایی انتخابات استان زنجان طی ۱۰ روز گذشته با حضور هیئت های نظارت شهرستان ها نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبان اقدام کردند که شامگاه دوشنبه این بررسی ها پایان یافت.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ نظر به هیئت اجرایی به داوطلبانی که صلاحیت آنها مورد تایید قرار نگرفته است از ۱۶ دی ماه به مدت چهار روز می توانند با مراجعه به هیئت نظارت استان نسبت به طرح شکایت خود اقدام کنند.

شهبازی افزود: بنا به ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی شکایات واصله توسط هیئت نظارت استان مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و سپس هیئت نظارت بر انتخابات استان پس از بررسی های لازم در خصوص صلاحیت تمام داوطلبان (اعم از تایید شده یا رد شده در هیئت های اجرایی) در مهلت قانونی نظر خود را به هیئت مرکزی نظارت اعلام خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان افزود: تعداد ۱۸۷ نفر برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ثبت نام کرده بودند که یک نفر از این افراد انصراف داد.

شهبازی در مجموع تعداد افراد تایید صلاحیت شده در هیئت های اجرایی در این مرحله را ۱۷۲ نفر اعلام کرد و  افزود: ۱۴ نفر نیز مورد تائید قرار نگرفته اند.

وی در پایان مجددا برحرکت در چارچوب قانون تاکید کرد و گفت: انتظار این است که دواطلبان نیز با ایجاد شرایطی به دور از افترا و هتک حرمت و بدون التهاب، مقدمات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و با مشارکت حداکثری را فراهم کنند.

از حوزه انتخابیه زنجان و طارم دو نفر، یک نفر از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه، یک نفر از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود و یک نفر از شهرستان خدابنده به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.

کد خبر 3017800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha