۲۲ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۴۱

پوستر بزرگداشت «هرمز علی پور» شاعر برجسته البرزی رونمایی شد

پوستر بزرگداشت «هرمز علی پور» شاعر برجسته البرزی رونمایی شد

کرج - پوستر بزرگداشت «هرمز علی پور» شاعر برجسته البرزی با حضور مسئولان و اصحاب رسانه استان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی حسینی کاشانی پیش از ظهر امروز سه شنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت رونمایی از پوستر بزرگداشت استاد هرمز علی پور شاعر برجسته کشوری برگزار شد، اظهار کرد: به طور قطع انعکاس اخبار رویدادهای فرهنگی در جلب توجه مردم و مسئولان و اهتمام بیشتر برای اعتلای جایگاه هنر در جامعه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با انتقاد از اینکه در حال حاضر بخش عمده ای از اخبار به حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره اختصاص دارد، گفت: واقعیت امر این است که باید به جایگاه فرهنگ و هنر در جامعه بیشتر بپردازیم چراکه به طور قطع یکی از ابزارهای آرامش روانی انسان ها، بهره گیری از هنر عجین شده با غریزه انسانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تاکید کرد: تلاش ما بر این است که تمام حوزه های هنری و فرهنگی به طور مساوی معرفی شود و بتوانیم ضمن معرفی هنرمندان جوان، از پیشکسوتان این عرصه قدردانی و تجلیل به عمل آوریم.

حسینی کاشانی یاداور شد: در حوزه شعر نیز بنا بر پیشنهاد انجمن شعر جوان، مقرر شد به منظور بزرگداشت مقام استاد برجسته کشوری، هرمز علی پور و به پاس ۵۰ سال شاعرانگی این هنرمند مراسمی با محوریت انجمن شعر جوان و حمایت اداره کل برگزار شود.

البرز استانی شاعر پرور و شاعرپذیر است

وی افزود: البرز استانی شاعر پرور و شاعرپذیر محسوب می شود که پذیرای هنرمندان بسیاری از نقاط مختلف کشور است، یکی از این شعرای برجسته استاد هرمز علی پور شاعر توانایی است که در زندگی ادبی خود داستان سرایی و شعر کلاسیک را تجربه کرده و در اوج فعالیت خود نیز به شعر نو روی اورد و همین موجب شد وی را سپیدگو بنامند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان البرز بیان کرد: این اداره کل قدردانی و حمایت از هنرمندان پیشکسوتی همچون استاد علی پور و تشویق و معرفی هنرمندان جوان را وظیفه ای بر خود می داند و در این مسیر نیز از هیچ کوششی دریغ نخواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود به راه اندازی انجمن مفاخر استان اشاره کرد و افزود: از این پس تجلیل از مفاخر هنر و فرهنگ استان توسط این انجمن با ریاست استاندار، حضور امام جمعه، دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد و حضور سه تن از شخصیتهای هنری ساماندهی می شود.

حسینی کاشانی خبر داد: برنامه داریم در سال دو الی سه تجلیل استانی از مفاخر فرهنگی هنری صورت گیرد که در این زمینه در حال جمع آوری اطلاعات و آثار هنرمندان هستیم.

گفتنی است مراسم بزرگداشت استاد هرمز علی پور در تاریخ چهارشنبه ۳۰ دی‌ماه جاری در سالن سیروس صابر اداره کل برگزار می شود. در این مراسم علی باباچاهی، شمس لنگرودی، کوروش کرمپور و علی قنبری به سخنرانی پرداخته و تعدادی از شاعران نیز شعرخوانی خواهند کرد.

کد خبر 3023263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha