با تصحیح و ترجمه منصور نصیری؛

روایت یکی از محدثین اهل سنت از خصایص امام علی(ع) منتشر شد

روایت یکی از محدثین اهل سنت از خصایص امام علی(ع) منتشر شد

کتاب «خصایص امیرالمومنین(ع)» نوشته احمدبن شعیب سنائی از محدثین بزرگ اهل سنت در ایران منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات علمی و فرهنگی کتاب «خصایص امیرالمومنین(ع)» نوشته احمدبن شعیب سنائی را با تصحیح و ترجمه منصور نصیری روانه بازار کتاب کرد.

این کتاب به گفته مترجم آن یکی از گرانقدرترین میراث‌های روایی و تاریخی است که یکی از بزرگترین علمای حدیثی و روایی اهل سنت درباره ویژگی‌های حضرت عل(ع) نوشته است.

بسیاری از حدیث‌شناسان اهل تسنن سنائی را برتر از سایر محدثان دانسته‌اند و این کتاب نیز از جهات حدیثی، تاریخی و... دارای اهمیت دانسته‌اند و مرحوم آیتی نیز این کتاب را یکی از بهترین و نفیس‌ترین و متقن‌ترین کتاب‌هایی دانسته که در شناساندن سیمای امیر‌المومنین علی(ع) نگارش یافته و نویسنده آن نیز یکی از بزرگترین محدثان اهل تسنن است.

این کتاب به عنوان آخرین اثر تالیف شده توسط این دانشمند دینی منتشر شده و درباره آن روایت شده که سنائی در اواخر عمر خود به سوریه سفر کرده و در شهر دمشق با مشاهده منحرفان و کسانی که مقام امام علی(ع) را پاس نمی‌داشته‌اند و احیانا به ناسزاگویی درباره آن حضرت می‌پرداختند، تصمیم به تالیف این اثر می‌گیرد.

این کتاب در متن خود با روایت موئلف از نماز امیر‌المونین علی(ع) و اینکه ایشان نخستین نمازگزار در امت اسلام است آغاز می‌شود و در ادامه موضوعاتی درباره شیوه عبادت امام و روایت‌هایی از پیامبر‌اکرم(ص) درباره عبادت حضرت علی(ع)  را نقل می‌کند.  

تمثیلات رسول اکرم(ص) برای امام علی(ع) قربت و منزلت امام نزد پیامبر، ماجرای بت شکنی امام هنگامی که بر شانه‌های پیامبر قرار گرفت، ویژی‌های خاص در رابطه با حضرت فاطمه(س)  و برخی دعاهای ویژه پیامبر برای امام علی(ع) از مهمترین موضوعاتی هستند که در این کتاب درباره آنها سخن به میان آمده است.

انتشارات علمی و فرهنگی این کتاب را در ۱۲۰ صفحه و با قیمت ۶۵۰۰ تومان منتشر کرده است.

کد خبر 3025167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha