۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵

فیلم/ایلام همچنان تشنه آب

فیلم/ایلام همچنان تشنه آب

ایلام-با وجود بارندگی های خوب اخیر در استان ایلام ولی همچنان طبق گفته مسئولان این استان تشنه آب است.

به گزارش خبرنگار مهر، استان ایلام در غرب کشور به سبب قرارگیری در محدوده زاگرس میانی از مناطق پرباران کشور است ولی تغییرهای آب و هوایی چند سال گذشته، تخریب عرصه های طبیعی و بروز پدیده ریزگردها در کاهش بارندگی این استان نقش داشته است.

در سال جاری هر چند طبق گفته مسئولان بارندگی های بسیار خوبی در استان انجام شده ولی سفره های زیرزمینی ایلام همچنان تشنه هستند.

مسئله کم آبی در بخش کشاورزی باعث خسارتهای شدید به مزارع دیم در نقاط مختلف استان شده است به طوری که هم اکنون طرحهای آبرسانی نیز در مناطق مختلف برای توسعه زمینهای آبی متاسفانه به خوبی اجرا نشده است.

کمبود آب باعث خشکیدگی درختان، مراتع و جنگل ها و در نتیجه کاهش محسوس منابع غذایی و پناهگاه های حیات وحش و نیز خشکیدگی تالاب ها و مهاجرت جانوران به دیگر مناطق و از بین رفتن تنوع زیستی و کاهش این موجودات می شود.

استان ایلام یکی از مهمترین مناطق کشور به لحاظ طبیعی است چراکه بیش از ۸۰ درصد مساحت استان را منابع طبیعی تشکل می دهد و  ۶۴۲ هزار هکتار جنگل است.

۵۰ درصد از مجموع بارندگی های این استان در مناطق مختلف به سیلاب تبدیل و باعث نابودی زیرساخت های شهری و مزارع کشاورزی می شود.

کد خبر 3025500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha