۲۹ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان به مهر خبر داد:

ارسال الکترونیکی لیست حقوق امکانی جدید در سامانه مالیات سمنان

ارسال الکترونیکی لیست حقوق امکانی جدید در سامانه مالیات سمنان

سمنان - مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان ضمن اشاره به تلاش این اداره کل برای رفاه حال شهروندان، گفت: در این راستا ارسال الکترونیکی لیست حقوق از طریق سامانه اداره کل امکان پذیر شد.

عباس بی نیاز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به نحوه پرداخت مالیات بر حقوق پرداختی پرسنل ادارات و ارگانهای دولتی و ... در استان سمنان، بیان داشت: پرداخت کنندگان حقوق می توانند هنگام پرداخت یا تخصیص حقوق، مالیات متعلق را طبق مقررات ماده ۸۵ قانون مالیات های مستقیم محاسبه و ظرف سی روز نام و نشانی دریافت کنندگان حقوق و میزان آن را به اداره امورمالیاتی محل پرداخت ارائه کرده و در ماه های بعد فقط تغییرات را صورت دهند.

وی افزود: ارسال الکترونیکی لیست حقوق، امکانی جدید در سامانه مالیات استان سمنان برای رفاه حال شهروندان راه اندازی شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: سازمان امور مالياتي به منظور تسهيل در دريافت اطلاعات ماليات بر درآمد حقوق و جلب رضايت مؤديان مالياتی و کاهش هزينه ها و صرفه جويی در زمان، اقدام به طراحی و پياده سازی سيستم مکانيزه ماليات بر درآمد حقوق کرده است.

بی نیاز با اشاره به چگونگی ثبت اطلاعات در سیستم الکترونیکی بیان کرد: در اين سيستم اطلاعات پرداخت کنندگان و دريافت کنندگان حقوق و ميزان حقوق و مزاياي پرداختی و ماليات مترتب بر آن به شکل فايل الکترونيکی از مؤدی دريافت و در پايگاه اطلاعاتی سازمان امور مالياتی ذخيره می شود.

وی در خاتمه ضمن اهمیت ارائه لیست مالیات برحقوق به شکل الکترونیکی اظهار داشت: به همين منظور مؤديان مي توانند با ورود اطلاعات در نرم افزاری که توسط سازمان امور مالياتي ارايه می شود فايل الکترونيکي مورد نظر را توليد و به واحد امور مالياتی ارايه کنند و يا با استفاده از سيستم هاي نرم افزاری موجود خود، اقدام به تهيه فايل الکترونيکي با قالب مورد نظر سازمان کنند.

کد خبر 3028399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha