۳ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۵۶

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان:

وضعیت اسباب بازی در کشور نگران کننده است

وضعیت اسباب بازی در کشور نگران کننده است

اهواز - مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: وضعیت اسباب بازی در سطح کشور نگران کننده است و باید اسباب بازی هایی که ذهنیت کودکان را به خطر می اندازد، از سطح بازار جمع شوند.

علیرضا حاجیان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به رغم عدم تائید برخی اسباب بازی ها برای ورود به کشور از سوی کانون پرورش فکری، عملا شاهد آن هستیم که این نوع از کالاهای وارداتی وارد بازار می شوند.

وی با اشاره به اینکه کانون متولی اجازه ورود اسباب بازی به کشور است، بیان کرد: در حال حاضر نمایندگان کانون در گمرکات سه استان خوزستان، هرمزگان و بوشهر مستقر هستند و بر امر واردات این کالای مهم که می تواند برای کودک شخصیت ساز باشد، نظارت می کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: اینکه چرا با وجود عدم تائید کانون برای ورود برخی اسباب بازی ها، این نوع از کالاهای غیر استاندارد، سر از فروشگاه های داخلی در می آورند سئوالی است که مسئولان مربوطه در کمرگ باید پاسخگو باشند.

حاجیان زاده با بیان اینکه مقوله اسباب بازی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: در حال تدوین طرحی هستیم که با همکاری اصناف و دستگاه های مربوطه بتوانیم زیرساخت های قانونی لازم برای جمع آوری اینگونه اسباب بازی هایی که به صورت قاچاق وارد فروشگاه های می شوند را فراهم کنیم.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنین طرح استاندارد سازی اسباب بازی در کانون نهایی شده است و در انتظار تصویب این طرح در شورای فرهنگ عمومی کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه این طرح در مسیر هدایت طراحی و تولید اسباب‌ بازی شکل می‌ گیرد، گفت: ما دوره‌های آموزشی برای طراحان برگزار خواهیم کرد و به آنها مشاوره خواهیم داد. همچنین به دنبال نظارت همراه با ضمانت اجرایی خواهیم بود.

حاجیان زاده از حمایت‌ های معنوی و مادی از طراحان و تولیدکنندگان و ایجاد ارتباط بین این دو قشر خبر داد و افزود: ضمن ایجاد شبکه‌ مناسب ‌تر داخلی و بین‌المللی برای توزیع اسباب ‌بازی‌های مناسب، برای مصرف‌ کنندگان در زمینه استفاده از اسباب ‌بازی‌ های مناسب و پرهیز از گسترش فرهنگ بیگانه فرهنگ ‌سازی تلاش خواهیم کرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به تجربه موفق اولین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌ بازی در کانون پرورش فکری تاکید کرد: با برگزاری جشنواره‌ ها و نمایشگاه‌ ها این فرآیند را تقویت و نمونه‌ های برتر طراحی و تولید را معرفی خواهیم کرد.

حاجیان‌ زاده از برگزاری دومین دوره‌ این جشنواره در سال آینده خبر داد و گفت: تلاش ها بر این است تا دومین جشنواره در تابستان سال آینده برگزار خواهد شد و امیدوارم بتوانیم با هم‌ اندیشی ‌ها و همکاری همه دست‌ اندرکاران این صنعت بزرگ و تاثیرگذار، شاهد ایجاد تحولی چشم گیر، در حوزه اسباب ‌بازی کشور در یک فرآیند زمانی تعریف شده باشیم.
 

کد خبر 3030982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha