مدیرکل فناوری وزارت علوم:

پارک‌های علم و فناوری خصوصی راه اندازی می‌شوند

پارک‌های علم و فناوری خصوصی راه اندازی می‌شوند

مدیرکل فناوری وزارت علوم گفت: آیین نامه پارک های علم و فناوری خصوصی درحال تدوین است و تا پایان امسال ابلاغ خواهد شد.

خسرو پیری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آیین نامه راه اندازی پارک های علم و فناوری خصوصی در حال تدوین است که پیش بینی می کنیم تا پایان امسال توسط وزیر علوم امضا و ابلاغ شود.

وی افزود: درحال حاضر چند مرکز خصوصی درخواست راه اندازی پارک علم و فناوری به وزارت علوم ارائه داده اند که پس از تصویب این آیین نامه درخواست ها بررسی و رسیدگی خواهد شد.

مدیرکل فناوری وزارت علوم خاطرنشان کرد: در این حوزه وزارت علوم نقش سیاستگذاری، نظارت و تعیین چارچوب های شکل گیری را دارد.

پیری اظهار داشت: مجوز ایجاد پارک های علم و فناوری خصوصی درصورتی اعطا می شود که برای این نوع پارک ها فضای فیزیکی مناسب تامین شده و این مراکز دارای برنامه راهبردی مدون باشند.

وی افزود: درحال حاضر چند درخواست برای راه اندازی پارک های علم و فناوری خصوصی به وزارت علوم ارائه شده که محوریت فعالیت این پارک ها بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

مدیرکل فناوری وزارت علوم گفت: برای تدوین آیین نامه راه اندازی پارک های علم و فناوری خصوصی کمیته های تخصصی در معاونت پژوهشی وزارت علوم تشکیل شد. تدوین این آیین نامه کمک می کند تا پارک های خصوصی علم و فناوری از مسیر اصلی خود خارج نشوند.

کد خبر 3030998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha