چهارمین همایش بین‌المللی فلسفه دین معاصر برگزار می شود

چهارمین همایش بین‌المللی فلسفه دین معاصر برگزار می شود

چهارمین همایش بین‌المللی «فلسفه دین معاصر» به همت انجمن علمی فلسفۀ دین ایران و به منظور گسترش مباحثات و تحقیقات در حوزۀ فلسفۀ دین میان اساتید و پژوهشگران كشورهای مختلف برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر،انجمن علمی فلسفۀ دین ایران، به منظور گسترش مباحثات و تحقیقات در حوزۀ فلسفۀ دین میان اساتید و پژوهشگران کشورهای مختلف هر ساله اقدام به برگزاری همایش بین‌المللی در زمینه فلسفه دین معاصر می کند.

موضوع اصلی این همایش مباحث معاصر در فلسفه دین: با محوریت دین، فلسفه و زندگی و ریاست آن به عهده دکتر محسن جوادی است.

محورهای همایش بین‌المللی «فلسفه دین معاصر» عبارتند از : دین و معنای زندگی، مسأله فناناپذیری نفس و زندگی پس از مرگ، دین و سبک زندگی، مسألۀ شر، عقل و ایمان،کشف و تجربه دینی و عرفانی، زبان دین و هرمنوتیک و صلح و معنای زندگی.

این همایش بین المللی روزهای ۶ و ۷ بهمن ۱۳۹۴ برابر با ۲۶ و ۲۷ ژانویه ۲۰۱۶ ، در دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار می شود.

اولین همایش در سوم و چهارم دیماه ۱۳۹۱ (۲۳ و ۲۴ دسامبر ۲۰۱۲) با محوریت استدلال‌های وجود خدا در غرب و شرق، تجربه دینی، تکثرگرایی دینی، الهیات و شر، عقلانیت باورهای دینی، گفتگوی شرق و غرب بر محور دین، مطالعات میان‌فرهنگی و فلسفه دین معاصر، دین و تکنولوژی و جایگاه هنر دینی در فلسفه دین معاصر؛ دومین همایش در ۲۳ و ۲۴ دیماه ۱۳۹۲ (۱۳ و ۱۴ ژانویه ۲۰۱۴) با محوریت الهیات تطبیقی، علم و دین / علم دینی، تنوع ادیان و فلسفۀ دین و حکمت اسلامی و سومین همایش نیز به‌منظور فراهم ساختن زمینۀ گفتگو و پژوهش‌های بنیادین در فلسفۀ دین و پیشبرد تفکرات فلسفی در حوزۀ دین و تقویت پژوهش‌های علمی در این زمینه از سوی انجمن علمی فلسفۀ دین ایران در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۷ و ۸ ژانویه ۲۰۱۵ برابر با ۱۷ و ۱۸ دی ۱۳۹۳ در ایران برگزار گردید که اندیشمندانی داخلی و همچنین از کشورهای مختلف در آن شرکت نمودند و نشاط علمی ارزشمندی را در این زمینه ایجاد کردند.

علاقمندان برای اطلاع از جزئیات برنامه های این همایش دو روزه می توانند اینجا را کلیک کنند.

کد خبر 3031520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha