۴ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۱۷

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه در گفتگو با مهر:

نمایشگاه های صنایع دستی طی دهه فجر در کرمانشاه برپا می شود

نمایشگاه های صنایع دستی طی دهه فجر در کرمانشاه برپا می شود

کرمانشاه- معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در استان کرمانشاه طی دهه فجر خبرداد.

پروانه حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، از برپایی نمایشگاه صنایع دستی طی ایام الله دهه فجر در کرمانشاه خبر داد و گفت: این نمایشگاه در محل خانه صنایع دستی کرمانشاه واقع در خیابان دبیر اعظم  و با ۷ غرفه برگزار می شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه زمان برگزاری این نمایشگاه را از ۱۲ تا ۲۲ بهمن اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه در طی ایام برگزاری  از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر پذیرای علاقه مندان است.

وی از وجود ۷ غرفه صنایع دستی اعم از منبت، زیورآلات سنتی، سازهای سنتی و... در این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه به صورت کارگاهی بوده و همزمان نیز صنایع تولیدی به فروش می رسد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری نمایشگاه دیگری در محل تکیه معاون الملک خبرداد و گفت: نمایشگاه های دیگری نیز در شهرستان های صحنه، پاوه، قصرشیرین، گیلانغرب، سنقر و اسلام آباد غرب و هم چنین دو نمایشگاه در شهرستان هرسین تدارک دیده شده است.

وی از افتتاح یک واحد تولیدی صنایع دستی در ساختمان تجاری- اداری شهرداری کوزران طی این دهه خبر داد  و گفت: این واحد تولیدی صنایع دستی مواد اولیه را در اختیار هنرمندان صنایع دستی این شهرستان برای بافت انواع زیراندازهای دستی چون گلیم و قالی قرار می دهد تا تولید کنند و به نوعی ایجاد اشتغال غیر مستقیم دارد.

 

کد خبر 3031876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha