۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶

بستن زنجیر چرخ در محورهای كوهستانی گلستان الزامی است

بستن زنجیر چرخ در محورهای كوهستانی گلستان الزامی است

گرگان- اداره کل راه و شهرسازی گلستان در اطلاعیه ای اعلام کرد بستن زنجیر چرخ در محورهای كوهستانی گلستان الزامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی گلستان، با توجه به ریزش برف در محورهای كوهستانی استان، به همراه داشتن و بستن زنجیر چرخ را برای رانندگانی كه قصد عبور از این محورها دارند، الزامی دانست.

طبق پیش بینی های هواشناسی، احتمال ریزش برف در ارتفاعات استان تا سه روز آینده تداوم خواهد داشت.

هم اكنون نیز به دلیل ریزش پراكنده باران در سطح استان و لغزندگی جاده ها، آمد و شد رانندگان با احتیاط صورت می گیرد.

این اداره همچنین از هم استانی ها خواست كه حتی الامكان از سفرهای غیر ضروری و بویژه در شب از محورهای كوهستانی استان خودداری كنند و در صورت ضرورت، حتما از وضعیت راه ها و شرایط جوی این مناطق مطلع شوند.

مركز مدیریت راه های استان با شماره تماس ۵-۰۱۷۳۲۲۲۳۱۳۱ و تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیامكی ۱۰۰۰۱۴۱ در طول شبانه روز و به صورت لحظه ای، وضعیت راه ها و شرایط جوی حاكم بر آنها را به رانندگان اطلاع می دهد.

به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و وسایل گرمایشی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله فاصله طولی، سرعت مطمئنه و نهایت همكاری با پلیس راه و مامورین راهداری از دیگر تاكیدات راه و شهرسازی گلستان برای تردد رانندگان از محورهای ارتباطی استان بویژه مناطق كوهستانی است.

در طول پنج هزار كیلومتر از بزرگراه ها و راه های اصلی، فرعی و روستایی استان گلستان ۵۴ گردنه به طول ۶۰۳ كیلومتر و حدود یکهزار و ۹۰۰ کیلومتر محور كوهستانی و برفگیر وجود دارد.

کد خبر 3033146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha