۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۴۳

«من می‌خوام شاه بشم» به جشنواره «بیگ‌اسکای» راه یافت

«من می‌خوام شاه بشم» به جشنواره «بیگ‌اسکای» راه یافت

فیلم مستند بلند «من می‌خوام شاه بشم» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی مهدی گنجی به جشنواره فیلم «بیگ‌اسکای» آمریکا راه یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «بیگ اسکای» در روزهای ۳۰ بهمن تا ۹ اسفند ۱۳۹۴ در شهر مونتانا آمریکا برگزار می شود و مستند «من می‌خوام شاه بشم» ساخته مهدی گنجی، در این جشنواره روی پرده می رود. این فیلم به همراه ۱۰۰ فیلم دیگر از بین ۱۴۰۰ فیلم ثبت ‌نام شده، در جشنواره «بیگ‌اسکای» به نمایش در می‌آید.

فیلم ۷۰ دقیقه‌ای «من می‌خوام شاه بشم» مستندی درباره‌ عباس برزگر یکی از اهالی روستایی نزدیک شیراز است که سال‌ها است با کمک خانواده‌اش از توریست‌های خارجی پذیرایی می‌کند و آنها را به دیدن عشایر می‌برد اما او یک رویای بزرگ در سر دارد.

مهدی گنجی با این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی فیلم مستند سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر، جایزه ویژه هیات داوران پانزدهمین دوره جشنواره مستند «فلاهرتیانا» روسیه، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره فیلم‌های ایرانی «سانفرانسیسکو»، جایزه ویژه تماشاگران جشنواره مستند «چاگرین» آمریکا و جایزه بهترین فیلم جشنواره ایرانیان «پراگ» جمهوری چک را بدست آورده است.

مستند «من می‌خوام شاه بشم» در جشنواره‌های مستند «ایدفا» هلند، «مونیخ» آلمان، «پلانت داک» ورشو لهستان، «شفیلد» انگلستان، «زوریخ» سوئیس، سیلور داکس و میلینیوم هم به نمایش درآمده و فینالیست جایزه مستند ۲۰۱۵ شبکه TRT ترکیه است.

کد خبر 3033223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha