۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۴۶

ورودی‌های شهر شیراز ساماندهی شود

ورودی‌های شهر شیراز ساماندهی شود

شیراز – عضو شورای شهر شیراز خواستار ساماندهی هدفمند ورودی‌های شهر شیراز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا نقیب زاده بعدازظهر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز، گفت: وضعیت ورودی‌های شهر شیراز می‌بایست متناسب با جایگاه این شهر به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران‌زمین باشد.

وی ادامه داد: وضعیت این ورودی‌ها علاوه بر اینکه مبنای اظهارنظر بازدیدکنندگان از مدیریت شهری است شکل‌دهنده خاطره ماندگار در اذهان نسبت به این شهر است.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: این ورودی‌ها که با توجه به حجم تردد خودروها علاوه بر نقش دروازه‌ای، دارای پتانسیل‌های زیادی هستند می‌بایست بامطالعه و طراحی شهری علاوه بر تأثیرگذاری بر درآمد شهری، دارای جلوه زیبا و آراسته به فضای سبز باشند.

 نقیب زاده افزود: بی‌توجهی به ورودی‌ها باعث شکل‌گیری فعالیت‌هایی می‌شود که صرفاً به دلیل بهره‌گیری از پتانسیل‌های ذکرشده پدید آمده‌اند و بر هیچ اصول و ضوابط شهرسازی منطبق نیستند که متأسفانه در شهر شیراز در شرایط موجود شاهد چنین وضعیتی هستیم.

وی تأکید کرد: ورودی‌هایی که ازلحاظ بصری دچار آشفتگی بوده و فعالیت‌های غیر همگون و متضاد با شرایط ورودی ازلحاظ شهرسازی در بر آن‌ها شکل‌گرفته و در چنین شرایطی می‌بایست مطالعه و طراحی موردنیاز برای تمام ورودی‌ها با پیوست یک برنامه میان‌مدت اجرایی در دستور کار شهرداری شیراز قرار گیرد.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: این نکته قابل‌ذکر است که برنامه ساماندهی ورودی‌های شهر نیازمند همکاری مداوم استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی است زیرا موضوع پالایش عملکردی و ایجاد فضاهای متناسب با این موقعیت‌ها نیازمند اعتبار و انجام عملیات گسترده اجرای است.

نقیب زاده ادامه داد: در حال حاضر در بلوار خلیج‌فارس شاهد تهیه چنین طرحی هستیم اما نیاز به تسریع در اجرای آن است در این میان به ورودی‌های شمالی شهر از شهرهای مرودشت و خرامه می‌بایست توجه بیشتری ­شود.

وی یادآور شد: هرسال مبالغی تحت عنوان ساماندهی ورودی‌های شهر در بودجه تعیین می‌گردد اما متأسفانه اقدام خاصی تاکنون انجام‌نشده و عملیات ناقص اجرایی دو المان در ورودی شهر را نمی‌توان تلاش برای ساماندهی ورودی‌های شهر دانست.

عضو شورای شهر شیراز افزود: پیشنهاد می‌گردد کمیته ساماندهی ورودی‌های شهر شیراز با حضور معاونت‌های شهرداری و دستگاه‌های اجرایی تشکیل‌شده و با تهیه برنامه‌های موردنیاز این موضوع به‌طور دائمی پیگیری شود. 

کد خبر 3033633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha